De heer raadsvoorzitter opent de zitting.
N.B. Wegens nog geldende coronamaatregelen met beperking van het aantal toegelaten aanwezigen in de raadzaal, wordt het publiek niet toegelaten tot de fysieke raadszitting.
Livestreaming ten behoeve van de bevolking is voorzien, de audio-opname ter vervanging van het zittingsverslag, eveneens.
BESLUIT:
Keurt het proces-verbaal van 16 juni 2021 met algemene instemming goed.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Enig artikel: Bekrachtigt het besluit van de burgemeester van 26 augustus 2021: 'Tijdelijke politieverordening - vergaderingen van de gemeenteraad/raad voor maatschappelijk welzijn/gemeenteraadscommissies - beperking van openbaarheid'.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Neemt akte van het rapport 'Voortgangsrapportering Q2 2021'.
Artikel 2: Afschrift van het rapport wordt ter beschikking gesteld aan de algemeen directeur.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Enig artikel: De heer Hans Van Den Broeck als afgevaardigde van Vlaams Belang in de GECORO te vervangen door de heer Olivier Maes.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Enig artikel: Marleen Van Lysebetten wordt aangeduid namens de politieke fractie NVA in de algemene vergadering van EVA vzw Toerisme Hamme.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: De heer André Raemdonck, gemeenteraadslid, wordt afgevaardigd als vertegenwoordiger voor de gemeente Hamme in de stuurgroep van de Socio-economische raad DDS.
Artikel 2: Afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan DDS.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: De gemeenteraad keurt de Samenwerkingsovereenkomst Samen Sterk voor Werk en het daaraan gekoppelde actieplan lokale besturen Scheldeland, IVSES en VDAB, zoals hieronder beschreven, goed.
Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau worden belast met de uitvoering en opvolging van deze beslissing.
Deel I. Algemene doelstelling
Het Vlaamse Regeerakkoord 2019-2024 wil de volgende jaren minstens 120.000 Vlamingen extra aan een job helpen. Een werkzaamheidsgraad van 80% is het doel. In dat Vlaams Regeerakkoord wordt een versterkte samenwerking tussen VDAB met Lokale Besturen naar voor geschoven als één van de hefbomen in het bereiken van die ambitie.
VDAB participeert in deze samenwerkingsovereenkomst binnen de beleidslijnen van het Vlaamse Regeerakkoord. VDAB wil ieder ondersteunen die werk heeft, geeft of zoekt. VDAB zal daarvoor:
De opdracht van de Lokale Besturen in het kader van het werkgelegenheidsbeleid kan als volgt geformuleerd worden: het beleid van lokale besturen, of intergemeentelijke samenwerkingsverbanden dat, aanvullend aan het Vlaamse beleid, inzet op een duurzame tewerkstelling van zoveel mogelijk burgers, met betrokkenheid van lokale partners en beleidsdomeinen (onderwijs, welzijn, jeugd, lokale economie, sociale economie,...), op maat van de lokale realiteit.
De opdracht van IVSES is de lokale samenwerking tussen besturen onderling en andere betrokken partners, die als doelstelling hebben het stimuleren van het tewerkstellings- en activeringsbeleid, te bevorderen. Vanuit deze samenwerking wil de projectvereniging streven naar de uitvoering van projecten die de tewerkstellingsgraad van kwetsbare groepen in het werkingsgebied verhogen alsook naar een gedragen beleidsvisie.
We werken samen aan duurzame tewerkstelling van zoveel mogelijk burgers, met betrokkenheid van lokale partners uit allerlei sectoren. Deze samenwerkingsovereenkomst beoogt een gezamenlijke arbeidsmarktstrategie tussen de lokale besturen regio Scheldeland, IVSES en VDAB Oost-Vlaanderen.
We legden acties vast in een actieplan. Er zijn drie centrale ambities:
1. Meer mensen aan de slag
2. Sterke werkgeversdienstverlening
3. Levenslang leren - sterkere loopbanen binnen een stimulerend leerklimaat
Deel II. Algemene principes voor een operationele werking
Er werden 10 samenwerkingsprincipes vastgelegd in overleg tussen VDAB, VVSG en afgevaardigden van lokale besturen. Ze worden als toetsingskader gehanteerd bij de opmaak van acties.
We plaatsen de burgers/inwoners centraal en geven deze ruimte om talenten en passies te ontwikkelen in functie van een duurzame match op de arbeidsmarkt. Werkgevers creëren werk en burgers zitten aan het stuur van hun loopbaan.
We werken aan meer eigenaarschap bij de organisaties en hun medewerkers. We nemen initiatieven om de betrokkenheid van medewerkers bij deze samenwerking te verhogen (verbeteracties met een resultaat- en doelgericht kader).
We bouwen onze samenwerking uit tot een solide organisatienetwerk, waarin elke partner de eigenheid bewaart en waarin we informatie, middelen, activiteiten en competenties delen om samen resultaten te boeken.
We werken vanuit een holistische visie op de ‘klant’ en stimuleren niet-beroepsactieven om stappen te zetten naar de arbeidsmarkt.
Differentiatie in de samenwerking is een sleutel tot oplossingen op maat van doelgroepen en werkingsgebieden (sociale groep, gemeenschap, wijk, gemeente, regio).
Door clustering van samenwerkende OCMW’s ondersteunen we de activeringsrol van OCMW’s en vergemakkelijken we de samenwerking met VDAB. Tegelijkertijd bevorderen we de intergemeentelijke samenwerking. De regie van de lokale besturen inzake lokale sociale economie breiden we uit tot een regie ‘lokaal werkgelegenheidsbeleid’.
We werken aan betere gegevensuitwisseling zodat we de gebundelde informatie kunnen inzetten
ten gunste van de dienstverlening aan onze inwoners.
We maken elkaars dienstverlening meer toegankelijk en passen een ‘inclusie-toets’ toe zodat een begeleidingsaanbod dat nu al door de andere partner(s) wordt geboden, beschikbaar komt voor doelgroepen die daarvan vandaag nog geen gebruik van maken.
We maken de meerwaarde van de samenwerking zichtbaar voor gebruikers en medewerkers. We tonen de voordelen van samenwerking.
Door de samenwerking ook meetbaar te maken, krijgen we zicht op de impact van de samenwerking.
Deel III. Streven naar zichtbare resultaten
De lokale besturen uit de regio Scheldeland, IVSES en VDAB hebben gezamenlijke acties bepaald waar ze met deze samenwerkingsovereenkomst het verschil in wil maken. Deze acties moeten zichtbare resultaten kennen voor de klanten (werkzoekenden, werkgevers, werknemers, burgers,...). Er zijn drie centrale ambities:
In het actieplan (zie bijlage) lees je verdere concretisering. Het actieplan wordt jaarlijks geëvalueerd op de stuurgroep. De dashboardgegevens tonen de evolutie van verschillende indicatoren.
Elke stad / gemeente kenmerkt zich door eigen noden, ervaringen en expertise. Ook hiervoor kunnen binnen deze samenwerkingsovereenkomst acties opgezet worden. Initiatief kan zowel door het lokaal bestuur als VDAB genomen worden. We zien het actieplan als een flexibel document waar elke partner zich maximaal voor engageert, met begrip voor ieders nood en capaciteit.
Deel IV. Overlegstructuur en besluitvormingsproces
Stuurgroep
De stuurgroep is verantwoordelijk voor de opvolging van de samenwerkingsovereenkomst en voor de realisatie van het actieplan. Er worden onderling afspraken gemaakt wat betreft de inbreng en verantwoordelijkheid van elke partner. De stuurgroep komt hiervoor minstens 1 keer om de twee jaar samen. VDAB nodigt uit, en maakt samen met de regisseur sociale economie de agenda op.
Voor VDAB: clustermanager, teamleiders, netwerkmanager lokale besturen
Voor het lokaal bestuur: afhankelijk van de agenda kan er een wijzigende afvaardiging zijn. Voor elke bestuur is er wel minstens één iemand die deelneemt aan de stuurgroep.
Voor IVSES: voorzitter en de regisseur sociale economie
Werkgroep samenwerkingsovereenkomst
Om de samenwerking voldoende te kunnen laten groeien en opvolgen is er minimaal 3 keer per jaar een operationeel overleg. Zo worden er snel en gericht operationele afspraken gemaakt. Ook is er ruimte om van elkaar te leren en tot de meest optimale begeleiding van onze gezamenlijke klanten te komen.
Voor VDAB: teamleider intensieve dienstverlening of sectorale teamleider. Afhankelijk van de agenda kunnen ook experten, bemiddelaars, … aansluiten
Voor het lokaal bestuur: afhankelijk van de agenda kan de afvaardiging wisselend zijn, één of meerdere personen sluiten aan.
Voor IVSES: regisseur sociale economie
Deel IV. Duur
Deze overeenkomst wordt aangegaan met als uiterste einddatum 31 december 2025. Elk van de partijen heeft het recht de overeenkomst op te zeggen zonder dat dit in hoofde van de andere contractant eender welk recht doet ontstaan. Betwistingen die voortvloeien uit deze overeenkomst worden in onderling overleg afgehandeld en indien dit niet zou lukken, voorgelegd aan een door de partners aanvaarde bemiddelende instantie.
Deze overeenkomst gaat in op 1 oktober 2021.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: De gemeenteraad keurt goed het jaarverslag 2020 - de jaarplanning 2021 - de financiën 2020 en budget 2021 van de Interlokale Vereniging Burensportdienst Schelde-Durme.
Artikel 2: Neemt akte van het verslag van het beheerscomité van 22 april 2021.
Artikel 3: Afschrift hiervan wordt overgemaakt aan de sportdienst en de penningmeester van de Interlokale Vereniging Burensportdienst Schelde-Durme.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Enig artikel: Wijst de heer Dries Poppe, personeelslid intercommunale Verko, aan als vaststeller van sluikstorten op het grondgebied van Hamme met betrekking tot sluikstortgerelateerde inbreuken zoals bepaald in het Algemeen Politiereglement Politiezone Hamme-Waasmunster.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
Lokale besturen engageren zich om:
De Vlaamse overheid engageert zich om:
Door de ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact geven gemeenten aan actie te ondernemen om de doelstellingen die worden vermeld in de onderstaande werven waar te maken:
1. Laten we een boom opzetten
2. Verrijk je wijk
3. Elke buurt deelt en is duurzaam bereikbaar
4. Water het nieuwe goud
BESLUIT:
Enig artikel: De gemeente Hamme ondertekent het Lokaal Energie- en Klimaatpact tussen de Vlaamse regering en de Vlaamse steden en gemeenten van 4 juni 2021.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Het convenant zoals vastgesteld in bijlage, waarin afspraken met de organisator van de "Ronde van Vlaanderen Cyclo” worden gemaakt rond veiligheid, milieu en communicatie, wordt goedgekeurd.
Artikel 2: In uitvoering van artikel 26 van het convenant, wordt de onderlinge overeenkomst tot oprichting van de interlokale vereniging "Ronde van Vlaanderen voor cyclo" goedgekeurd.
Artikel 3: De gemeente Wortegem-Petegem wordt aangeduid als beherende gemeente en diens financieel directeur wordt gemachtigd tot het betalen en innen van de afgesproken bedragen, bepaald in het convenant.
Artikel 4: De burgemeesters van de vaste leden worden aangeduid als lid van het beheerscomité van de interlokale vereniging.
Artikel 5: Een afschrift van deze beslissing wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de federale diensten van de provinciegouverneur van Oost-Vlaanderen, Kalandeberg 1 te 9000 Gent.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Het gemeenteraadsbesluit van 26 mei 2021 waarbij het recht van opstal voor de padelterreinen in de Meulenbroekstraat volgens de voorwaarden vervat in het ontwerp van akte werd goedgekeurd, wordt ingetrokken.
Artikel 2: Het gemeenteraadsbesluit van 26 mei 2021 waarbij de voorwaarden in het convenant voor gebruik padelterreinen Meulenbroek voor gemeentelijk gerelateerde diensten werden goedgekeurd, wordt ingetrokken.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit zal worden overgemaakt aan het Agentschap Binnenlands Bestuur.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Het lastenkohier met zijn voorwaarden en de bijkomende voorwaarden voor de gebruiksnormen voor het gemeente-, OCMW- en politiepersoneel in een apart
document goed te keuren voor het recht van opstal op de Meulenbroeksite voor de aanleg van 4 padelterreinen op de percelen Hamme, 1° afd. Sie A delen van nrs. 25B, 30H, 31 en 32A en later (gepré-kadastreerd) perceel Hamme, 1° afdeling, Sie A 2177A, met een oppervlakte van 1.064,70m² voor een duurtijd van 25 jaar. Het dossier zal openbaar worden uitgeschreven.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit over te maken aan het kantoor van notaris Heyvaert.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Het bestek met nr. 20211079 en de raming voor de opdracht “Buitengewoon onderhoud asfaltverhardingen en voetpaden 2021”, opgesteld door de ontwerper, Van den Broeck Frankie, landschaps- en tuinarchitect, worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 215.190,25 excl. btw of € 260.380,20 incl. 21% btw (€ 45.189,95 btw medecontractant).
Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.
Artikel 3: De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal niveau.
Artikel 4: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2021, op budgetcode 0200-00/2240000/BESTUUR/CBS/0/IP-001 (ACT-534).
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: De aankoop van de grond in de Cesar De Golspark goed te keuren, gekend ten kadaster als Hamme, 1° afdeling, Sie A nr. 1889/K2, met een oppervlakte van 544,35m², volgens het opmetingsplan voor een bedrag van 195.000 euro waarvan de gemeente een bedrag van 172.500 euro zal betalen en TTC Hamme een bedrag van 22.500 euro en volgens de voorwaarden vervat in de administratieve akte, die als bijlage wordt geviseerd.
Artikel 2: De raadsvoorzitter draagt in dit dossier zijn bevoegdheid tot ondertekening van de administratieve akte voor de verkoop van de grond in Cesar De Golspark over aan de heer Herman Vijt, burgemeester.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit over te maken aan de gemeentelijke dienst financiën en aan notaris Flies.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Het rooilijnplan voor de wegenis in het kader van de omgevingsvergunningsaanvraag, ingediend op 16/06/2021 (gemeentelijk dossiernummer 202/00232/VKV) door QUBO nv voor de aanleg van wegenis, het bouwen van 10 halfopen bebouwingen aan het verlengde van de Vlaslaan op de percelen, kadastraal gekend als 2de afdeling, sectie B, nr 1188x, 1189k2, 1189h2, 1189g2 goed te keuren.
Artikel 2: Het ontwerp voor de aanleg van wegenis en de bijhorende documenten, namelijk bestek, verklaring kosteloze grondafstand, kostenraming, beschrijvende nota, hemelwaterformulier, plan bestaande toestand, foto's, archeologische nota, terreinprofielen bestaande toestand, inplantingsplan, wegenis- en rioleringsontwerp, details, modeldwarsprofielen, lengteprofielen, opgemaakt door studiegroep Irtas, Gasmeterstraat 81a, 9100 Sint-Niklaas.
Artikel 3: De aanvrager is gehouden de aanleg op zijn kosten te realiseren voor volgende nutsvoorzieningen: laagspanning, openbare verlichting, radio en TV-distributie, gasleiding, waterleiding en telefoon, binnen de grenzen van het projectgebied.
Artikel 4: De aanvrager is tevens gehouden tot de kosteloze grondafstand aan het lokaal bestuur van de wegbedekking met infrastructuur na de definitieve aanvaarding ervan en dit met het oog op de inlijving in het openbaar domein.
Artikel 5: De aanvrager dient de voorwaarden gesteld in het advies van Fluvius na te leven.
Artikel 6: De aanvrager dient de voorwaarden gesteld in het advies van Farys/Creat na te leven.
Artikel 7: De aanvrager dient de voorwaarden gesteld in het advies van Brandweerzone Oost na te leven.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: De opdracht, lay-out en cartografie van de trage wegenkaart van Hamme, te gunnen aan Trage Wegen vzw voor een bedrage van 2.623,50 EUR, inclusief BTW.
Artikel 2: De opdracht, het drukken van de trage wegenkaart van Hamme, te gunnen aan Bredero Graphics voor een bedrag van 1.175 EUR, inclusief BTW.
Artikel 3: De trage wegenkaart voor te stellen aan genodigden, pers en publiek tijdens de Dag van de Trage Weg op zondag 17 oktober 2021.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Keurt goed het reglement lokaal bestuur Hamme met betrekking tot het gebruik hondenlosloopzones, zoals hieronder weergegeven:
Artikel 1: Binnen de losloopzone mag je hond onder toezicht vrij rondlopen.
Artikel 2: Elke begeleider is verantwoordelijk/aansprakelijk en staat in voor de veiligheid van de hond onder zijn begeleiding en voor de schade die zijn hond aanricht aan derden of andere honden. Heb aandacht voor je hond, hou hem in de gaten, wees betrokken.
Artikel 3: Let er ook op dat er niet te veel honden tegelijkertijd op de losloopzone zijn, dit kan leiden tot gevechten.
Artikel 4: Minderjarigen die de hondenlosloopzone betreden, dienen steeds vergezeld te zijn van een volwassen begeleider.
Artikel 5: Je hond draagt steeds een halsband of gelijkaardig harnas, zodat er op elk ogenblik door de begeleider kan ingegrepen worden indien nodig.
Artikel 6: Indien je hond onrustig of ongepast reageert, lijn het dier onmiddellijk aan en verlaat meteen de hondenlosloopzone. Let ook op wanneer je teefje loops is.
Artikel 7: Vermijd spelen met voorwerpen, dit kan bezitsagressie uitlokken.
Artikel 8: Enkel gezonde honden zijn toegelaten, dit beperkt het infectiegevaar.
Artikel 9: Een hondenspeelweide is geen hondentoilet. Hondenpoep en afval dienen door de begeleider onmiddellijk te worden opgeruimd.
Artikel 10: Sluit steeds de poort bij het betreden en verlaten van de hondenspeelweide, zo vermijd je dat er honden buiten kunnen glippen.
Artikel 11: Betreden van de hondenlosloopzone is niet toegelaten tussen zonsondergang en zonsopgang.
Artikel 12: Het lokaal bestuur Hamme is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Enig artikel: keurt goed de afsprakennota tussen lokaal bestuur Hamme en vzw 't Hondenbos, zoals hieronder weergegeven.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Doel.
De gemeente Hamme kan, onder de voorwaarden bepaald in dit reglement, een belasting/reglement toepassen op shishabars. Dit met het doel te verduidelijken over hoe men deze initiatieven administratief moet behandelen en welke regelgevende kaders er van toepassing zijn. Daarnaast een evenwicht geven tussen het stimuleren van ondernemerschap en het inperken van de maatschappelijke impact.
Artikel 2: Definities.
Voor de toepassing van dit reglement wordt verstaan onder:
Artikel 3: Toepassingsgebied.
Deze verordening is van toepassing op alle nieuw te openen en bestaande vestigingseenheden op het grondgebied van de gemeente die, rekening houdend met de begripsomschrijvingen van artikel 2 van deze verordening, worden beschouwd als een shishabar.
Artikel 4: Rookverbod.
In België geldt een algemeen rookverbod in openbare ruimtes, op de werkplaats en in de horeca. Dit betekent dat horeca-uitbaters overal in hun zaak duidelijk zichtbare rookverbodstekens moeten aanbrengen. Zij kunnen er ook voor kiezen om een rookkamer te installeren. Die rookkamer moet voldoen aan een aantal voorwaarden:
Het is toegelaten te roken op een open terras. Het terras moet dan wel volledig open zijn aan ten minste één kant (ongeacht het weer) en de open kant mag niet gedeeltelijk gesloten worden door bijvoorbeeld een wind- of zonnescherm. Personen die weigeren om het rookverbod na te leven, riskeren een boete. Zowel de roker als de uitbater kunnen beboet worden. De boetes gaan tot 6.000 euro. De federale overheid controleert de naleving van dit verbod.
De Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu controleert de publieke plaatsen, waaronder horecazaken.
De controle op horecazaken waar eten geserveerd wordt is in handen van het Federaal Agentschap voor de veiligheid van de voedselketen (FAVV).
Op de werkvloer verzekert de Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg de controle. U kunt bij deze diensten terecht als u vragen of klachten hebt over deze reglementering.
Artikel 5: Verkoop en reclame.
U mag geen tabaksproducten verkopen aan -18-jarigen. Als verkoper kunt u dus eisen dat iemand bewijst dat hij of zij minstens 18 jaar is. Een automatische distributieapparaat moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
Reclame voor en sponsoring van tabak, producten op basis van tabak en soortgelijke producten is verboden.
Er zijn enkele uitzonderingen op die regel:
U kunt bij de FOD Volksgezondheid terecht als u vragen of klachten hebt over deze reglementering. Sinds 1 juli 2011 schrijft de wet van 22 december 2009 betreffende een algemene regeling van rookvrije gesloten plaatsen toegankelijk voor het publiek en ter bescherming voor werknemers tegen tabaksrook voor dat alle horecazaken in ons land (restaurants, tearooms en tavernes, cafés, discotheken, casino’s, ...) rookvrij moeten zijn. Het rookverbod is permanent van kracht, ook tijdens privéfeesten en buiten de openingsuren. De rookverbodstekens moeten goed zichtbaar aan de ingang en in de zaak zelf worden aangebracht. Asbakken zijn niet toegelaten.
In de rookkamer mag wel nog worden gerookt, maar deze moet aan een aantal voorwaarden voldoen:
Artikel 6: Maatregelen en sancties.
De controlediensten kunnen een waarschuwing of een proces-verbaal opmaken. De sancties kunnen aanzienlijk zijn: in geval van overtreding van het rookverbod, kunnen de boetes variëren van 208 tot 8000 euro. De rechtbank kan een zaak ook sluiten voor een duur van 1 tot 6 maanden. Het is verboden om de smaak op sigaretten, roltabak en waterpijptabak te vermelden (bv. appel) of om er een afbeelding van een levensmiddel op aan te brengen.
De verkoop van tabaksproducten (inclusief waterpijptabak) is verboden aan minzestienjarigen. De verkoper mag aan een jongere die tabak wil kopen, vragen om een bewijs van leeftijd voor te leggen (identiteitskaart of elk ander geldig document). Het is onwettig om tabaksproducten te herverpakken en/of ze te mengen met andere producten of stoffen. Om te voldoen aan de wet, dient u de waterpijptabak in zijn oorspronkelijke verpakking aan uw klanten te verkopen Het bedrag van de boetes varieert van 208 tot 24.000 euro. Aangezien het om een maatregel ter bescherming van jongeren gaat, is het bedrag van de boete vaak hoger dan het minimumbedrag.
Artikel 7: Tarieven.
Opening shishabar: 5.000 EUR. Jaarlijkse belasting shishabar: 1.000 EUR per uitbating.
Artikel 8: Betalingswijze
De belasting wordt ingevorderd bij wijze van kohier welke worden vastgesteld en uitvoerbaar verklaard door het college van burgemeester en schepenen.
Artikel 9: Vestigingsvergunning.
§ 1. De vestiging van een shishabar is onderworpen aan een voorafgaande vergunning verleend door het college van burgemeester en schepenen. Voor het verkrijgen van een vestigingsvergunning dient de uitbater een schriftelijke aanvraag in bij het college van burgemeester en schepene aan de hand van een daartoe voorzien aanvraagformulier. De vestigingsvergunning wordt verleend door het college van burgemeester en schepene binnen een termijn van 60 kalenderdagen na de ontvangst van de aanvraag. De ontvangstdatum wordt schriftelijk door de gemeentelijke administratie bevestigd aan de aanvrager. Indien er geen beslissing wordt genomen binnen de termijn van 60 dagen wordt de vergunning als verleend beschouwd.
§ 2 Het college van burgemeester en schepenen kan de vergunning voor de vestiging van een shishabar weigeren op grond van de:
2.1. ruimtelijke ligging van de handelszaak. Er wordt geen vergunning voor de vestiging van een shishabar verleend indien:
2.2. handhaving van de openbare orde, veiligheid en rust. Hiervoor baseert het college van burgemeester en schepenen zich op een advies van de politiediensten met betrekking tot de mogelijke verstoring van de openbare orde, veiligheid en rust door deze vestiging en tot eventuele aanbevelingen om deze verstoring te voorkomen.
Artikel 10: Uitbatingsvergunning.
§ 1 Voor elke uitbating van een shishabar zoals bedoeld in artikel 2 van deze verordening, moet de uitbater schriftelijk een uitbatingsvergunning aanvragen bij de burgemeester door middel van een aanvraagformulier waarvan een model als bijlage is gehecht aan deze verordening. Bij de aanvraag tot het verkrijgen van deze vergunning dienen volgende zaken te worden toegevoegd:
§ 2 Voor de shishabars die worden opgericht na de inwerkingtreding van deze verordening, moet de uitbater in alle gevallen een vestigingsvergunning kunnen voorleggen, voorafgaand aan de indiening van de aanvraag tot uitbatingsvergunning.
§ 3 De uitbatingsvergunning wordt verleend door de burgemeester binnen een termijn van 60 kalenderdagen na de ontvangst van de aanvraag. De ontvangstdatum wordt schriftelijk door de
gemeentelijke administratie bevestigd aan de aanvrager. Indien er geen beslissing wordt genomen binnen de termijn van 60 dagen wordt de vergunning als verleend beschouwd.
§ 4 De uitbatingsvergunning kan enkel worden verleend na een administratief onderzoek dat volgende componenten bevat:
- Een onderzoek inzake de zedelijkheid.
- Een onderzoek naar de gerechtelijke en politionele antecedenten; incl. de vaststellingen of veroordelingen voor inbreuken op de wet op het racisme en / of de xenofobie en / of tegen de drugwetgeving; alsook daden van weerspannigheid tegenover de politie of andere overheidsinstanties.
- Een onderzoek gebaseerd op feiten of gebaseerd op een proces-verbaal of er ernstige aanwijzingen zijn van fraude;een onderzoek gebaseerd op feiten of gebaseerd op een proces-verbaal of er ernstige aanwijzingen voorhanden zijn dat in de huidige of vroegere private doch voor het publiek toegankelijke plaatsen, herhaaldelijk illegale activiteiten plaatsvinden of plaatsgevonden hebben die betrekking hebben op de verkoop, de aflevering of het vergemakkelijken van het gebruik van giftstoffen slaapmiddelen, verdovende middelen, psychotrope stoffen, antiseptica of stoffen die gebruikt worden voor de illegale vervaardiging van verdovende middelen en psychotrope stoffen, waardoor de openbare veiligheid en rust in het gedrang komt.
Het moraliteitsonderzoek wordt, al naar gelang het geval, uitgevoerd op de private doch voor het publiek toegankelijke plaats, op de uitbater, op de organen en/of vertegenwoordigers van de uitbater en op de natuurlijke personen die in feite belast zijn met de uitbating. Deze personen dienen meerderjarig te zijn en een bewijs van goed gedrag en zeden voor te leggen, alsook een uittreksel uit het strafregister van het land van de woonplaats of een hieraan gelijkwaardig document desgevallend behoorlijk vertaald door een beëdigd vertaler. Voor andere personen die in welke hoedanigheid ook deelnemen of zullen deelnemen aan de uitbating van de instelling, dient de uitbater een kopie van het identiteitsbewijs over te maken aan de politie, dit met het oog op een moraliteitsonderzoek.
§ 5 De uitbatingsvergunning wordt verleend voor een termijn van 2 jaar, onverminderd art. 5 en art. 6.
Uiterlijk 3 maanden voor het verstrijken van voormelde termijn moet de uitbater schriftelijk een aanvraag indienen bij de burgemeester tot hernieuwing van de uitbatingsvergunning. De uitbater die nalaat binnen de voormelde termijn een hernieuwing van de uitbatingsvergunning aan te vragen, verliest zijn uitbatingsvergunning op de vervaldag van deze vergunning. De aanvraag tot hernieuwing van de uitbatingsvergunning geldt als voorlopige vergunning tot de definitieve inwilliging of weigering wordt verleend.
§ 6 De vergunning vervalt van rechtswege:
§ 7 De burgemeester kan beslissen in de uitbatingsvergunning bijzondere voorwaarden op te nemen afhankelijk van specifieke omstandigheden, bv. de ligging van de inrichting.
§ 8 De uitbatingsvergunning is geldig, te rekenen vanaf de datum van ondertekening door de burgemeester.
§ 9 De uitbatingsvergunning wordt afgeleverd aan een uitbater voor een welbepaalde vestigingseenheid van shishabar en kan niet worden overgedragen aan een andere uitbater of worden overgedragen naar een andere vestigingseenheid.
§ 10 De uitbater is verplicht alle wijzigingen in de inrichting die een verandering uitmaken ten opzichte van de veiligheid, onmiddellijk te melden aan de burgemeester.
§ 11 De uitbatingsvergunning moet steeds op eerste vordering van een bevoegde controlerende ambtenaar ter inzage worden voorgelegd.
Artikel 11: Politiemaatregelen en strafbepalingen.
§ 1 Overeenkomstig artikel 18 § 3 van de Wet van 10 november 2006 betreffende de openingsuren in handel, ambacht en dienstverlening kan de burgemeester de sluiting bevelen van de vestiging (shishabar)die wordt uitgebaat in overtreding op onderhavig gemeentelijke verordening.
§ 2 Tenzij een wet of een decreet andere strafbepalingen bevat, wordt elke overtreding van deze
politieverordening overeenkomstig artikel 119bis Nieuwe Gemeentewet bestraft met:
Artikel 12: Camerabewaking.
De exploitant van een privaat bureau voor telecommunicatie of van een nachtwinkel moet tijdens het open houden van zijn inrichting minstens één bewakingscamera binnen zijn inrichting in werking hebben die duidelijk herkenbare beelden opneemt van iedere bezoeker. Ook een automatische tijdsregistratie is hierbij verplicht. De voorschriften vermeld in de wet van 21 maart van 2007 (B.S. 31/05/2007) tot regeling van de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera’s alsmede de uitvoeringsbesluiten, zijn integraal van toepassing.
Artikel 13: Non-discriminatieclausule.
§1. De aanvrager verbindt er zich toe:
§2. Wanneer de non-discriminatieclausule niet nageleefd wordt, kan de gemeente Hamme, rekening houdend met alle elementen, maatregelen nemen.
Artikel 14: Inwerkingtreding.
§1. Dit reglement treedt in werking op 01/10/ 2021.
Info: Voor verdere vragen kan u steeds terecht op de dienst economie. Bereikbaar op het nummer 052 47 55 26 of via economie@hamme.be.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Beslist de samenwerkingsovereenkomst tussen lokaal bestuur Hamme en KoHa H. Hart (Hamme) goed te keuren.
Artikel 2: Beslist de samenwerkingsovereenkomst tussen lokaal bestuur Hamme en GOM Meerdonk goed te keuren.
Artikel 3: Er zal een afschrift van deze beslissing bezorgd worden aan de directie van de gemeentelijke academie Hamme.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Het bestaande schoolreglement voor de gemeentelijke kleuterschool Ondersteboven, goedgekeurd in de gemeenteraad van 9 september 2020, wordt opgeheven.
Artikel 2: Het bijgevoegde schoolreglement van toepassing op de gemeentelijke kleuterschool Ondersteboven wordt goedgekeurd.
Artikel 3: Het schoolreglement en de neutraliteitsverklaring worden bij elke inschrijving van een leerling en nadien bij elke wijziging ter beschikking gesteld (op papier of via elektronische drager) aan de ouders, die ondertekenen voor akkoord.
Artikel 4: Afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de schooldirectie van de gemeentelijke kleuterschool Ondersteboven.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Het bestaande schoolreglement voor de gemeentelijke basisschool De Dobbelsteen, goedgekeurd in de gemeenteraad van 9 september 2020, wordt opgeheven.
Artikel 2: Het bijgevoegde schoolreglement van toepassing voor gemeentelijke basisschool De Dobbelsteen wordt goedgekeurd.
Artikel 3: Het schoolreglement en de neutraliteitsverklaring worden bij elke inschrijving van een leerling en nadien bij elke wijziging ter beschikking gesteld (op papier of elektronische drager) aan de ouders, die ondertekenen voor akkoord.
Artikel 4: Afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de schooldirectie van de gemeentelijke basisschool De Dobbelsteen.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Enig artikel: De gemeenteraad bekrachtigt het besluit van de burgemeester van 30 juni 2021 getiteld: 'Tijdelijke politieverordening van 30 juni 2021 - overlast Tweebruggenplein - beheersende maatregelen naar aanleiding van EK voetbal'.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Opheffing.
Alle voorgaande aanvullende reglementen betreffende Acaciastraat worden opgeheven.
Artikel 2: Circulatieregeling.
Er geldt verboden toegang voor iedere bestuurder tussen Oostkouterstraat en Veldstraat. Deze regel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- na het kruispunt met Oostkouterstraat;
- na het kruispunt met Zilverberkstraat.
- na het kruispunt met Veldstraat;
- na het kruispunt met Zilverberkstraat.
- tegenover HNR 9;
- tegenover HNR 8.
Artikel 3: Bepalingen betreffende het stilstaan en parkeren.
Er geldt parkeerverbod aan de pare zijde tussen Zilverberkstraat en Oostkouterstraat.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- na het kruispunt met Zilverberkstraat;
- ter hoogte van HNR 8.
Artikel 4: Kennisgeving aan de Vlaamse Overheid.
Dit besluit en haar bijlage(n) worden digitaal ter kennisgeving overgemaakt via het digitaal loket lokale besturen van de Vlaamse Overheid.
Artikel 5: Kennisgevingen.
Afschrift van dit besluit wordt ter kennisgeving overgemaakt aan volgende instanties:
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Opheffing.
Alle voorgaande aanvullende reglementen betreffende Zilverberkstraat worden opgeheven.
Artikel 2: Circulatiemaatregelen.
Er geldt verboden toegang voor alle bestuurders tussen Acaciastraat en Oostkouterstraat. Deze regel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- in Acaciastraat ter hoogte van HNR 18.
- na het kruispunt met Oostkouterstraat.
- ter hoogte van HNR 12.
Artikel 3: Bepalingen betreffende het stilstaan en parkeren.
Er geldt parkeerverbod langs de kant met de pare huisnummers.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 4: Kennisgeving aan de Vlaamse Overheid.
Dit besluit en haar bijlage(n) worden digitaal ter kennisgeving overgemaakt via het digitaal loket lokale besturen van de Vlaamse Overheid.
Artikel 5: Kennisgevingen.
Afschrift van dit besluit wordt ter kennisgeving overgemaakt aan volgende instanties:
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Opheffing.
Alle voorgaande aanvullende reglementen betreffende Veldstraat, behoudens deze met gebiedsdekkend karakter, worden opgeheven.
Artikel 2: Voorrangsregeling.
De bestuurders die rijden in Veldstraat, tussen N41 en Broekstraat, hebben voorrang op de bestuurders die komen uit de wegen die uitkomen op Veldstraat.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- aan beide zijden voor het kruispunt met Pater Vertentenstraat/Populierenstraat.
- ter hoogte van HNR 156;
- ter hoogte van HNR 202;
- tussen Filip De Pillecynlaan en Dennenstraat.
- ter hoogte van HNR 200;
- ter hoogte van HNR 216;
- ter hoogte van HNR 123A;
- ter hoogte van HNR 77A.
- in Acaciastraat, voor het kruispunt met Veldstraat.
- in Veldstraat, voor het kruispunt met Veldstraat (ter hoogte van HNR 75F);
- in Populierenstraat, voor het kruispunt met Veldstraat;
- in Pater Vertentenstraat, voor het kruispunt met Veldstraat;
- in Dennenstraat, voor het kruispunt met Veldstraat;
- in Filip De Pillecynlaan, voor het kruispunt met Veldstraat.
Artikel 3: Circulatiemaatregelen.
Er geldt verboden toegang voor alle bestuurders tussen Tweebruggenplein en Sportpleinstraat. Deze regel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 4: Andere verbodsbepalingen.
Artikel 4.1: Tonnagebeperking.
Er geldt verboden toegang voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 3.5t. Deze regel geldt niet voor laden en lossen.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 4.2: Snelheidsbeperking.
Er geldt verbod te rijden met een grotere snelheid dan 30km/u tussen Sportpleinstraat en Tweebruggenplein. Deze regel geldt uitsluitend tijdens de wekelijkse marktdag (zaterdag). Het bord is opklapbaar.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 5: Gebodsbepalingen.
Er geldt verplicht fietspad van voor het kruispunt met N41 tot N41.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 6: Bepalingen betreffende het stilstaan en parkeren.
Artikel 6.1: Parkeerverbod.
Er geldt parkeerverbod tussen Populierenstraat en HNR 210 en tussen Filip de Pillecynlaan en Dennenstraat.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- tussen Dennenstraat en HNR 210;
- tussen Filip De Pillecynlaan en Dennenstraat.
Artikel 6.2: Denkbeeldige rand van de rijbaan.
Parkeerzones zijn gevormd door het aanbrengen van de denkbeeldige rand van de rijbaan:
Artikel 6.3: Blauwe zone.
Er geldt beperkte parkeertijd op de parkeerplaatsen gelegen op het kruispunt met Landbouwstraat. De parkeertijd is beperkt tot 15 minuten, het gebruik van de parkeerschijf is verplicht.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 6.4: Parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap.
Er geldt parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap ter hoogte van HNR 75, over een afstand van 6m.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 7: Oversteekplaatsen.
Oversteekplaatsen voor voetgangers zijn aangebracht:
Artikel 8: Verkeersgeleiders en verdrijvingsvlakken.
Een verkeersgeleider is aangebracht ter hoogte van HNR 172–174.
Artikel 9: Voorsortering.
Aan de zuidoostelijke zijde van het kruispunt met N41 is een voorsortering aangebracht (linksaf/rechtdoor-rechts). De stroken worden gescheiden door naderingsmarkeringen. Voorsorteringspijlen type B2 en C1 zijn aangebracht. Het verkeersbord F13 kondigt de voorsortering aan.
Artikel 10: Verhoogde inrichtingen.
Een verhoogde inrichting in de vorm van een verkeersplateau is aangebracht op het kruispunt met Tweebruggenplein. Het verkeersbord A14 kondigt de verhoogde inrichting aan.
Artikel 11: Kennisgeving aan de Vlaamse Overheid.
Dit besluit en haar bijlage(n) worden digitaal ter kennisgeving overgemaakt via het digitaal loket lokale besturen van de Vlaamse Overheid.
Artikel 12: Kennisgevingen.
Afschrift van dit besluit wordt ter kennisgeving overgemaakt aan volgende instanties:
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Opheffing.
Alle voorgaande aanvullende reglementen betreffende Broekstraat, behalve deze met gebiedsdekkend karakter, worden opgeheven.
Artikel 2: Voorrangsregeling.
De bestuurders die rijden in Broekstraat, tussen Veldstraat en Broekstraat, hebben voorrang ten aanzien van de bestuurders die rijden op de wegen die erop uitkomen.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- in Acaciastraat, voor het kruispunt met Broekstraat;
- in Trutseleir, voor het kruispunt met Broekstraat.
Artikel 3: Andere verbodsbepalingen.
Er geldt tussen N41 en weg ZN tegenover HNRS 272-274 verboden toegang voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 3.5t. Deze regel geldt niet voor bestuurders van dergelijke voertuigen die laden of lossen in het betrokken segment.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 4: Gebodsbepalingen.
Er geldt verplicht fietspad tussen HNR 35 en Biezestraat, aan de onpare zijde. Het fietspad betreft een dubbelrichtingsfietspad waarop het verkeer van bestuurders van bromfietsen klasse B verboden is.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- ter hoogte van HNR 35A;
- ter hoogte van het kruispunt met Veermanshof;
- aan beide zijden, ter hoogte van het kruispunt met Driegoten;
- ter hoogte van het kruispunt met Cesar De Golspark;
- na het kruispunt met Driegotenkouter.
Artikel 5: Bepalingen betreffende het stilstaan en parkeren.
Artikel 5.1: Parkeerverbod.
Er geldt verboden te parkeren:
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- tussen HNR 120 en 122;
- ter hoogte van HNR 199;
- tegenover HNR 203.
Artikel 5.2: Parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap.
Er geldt parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap ter hoogte van HNR 234.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 6: Overlangse wegmarkeringen die de rijstroken aanduiden.
Een naderingsmarkering is getrokken tussen HNR 37 en HNR 83.
Artikel 7: Oversteekplaatsen.
Artikel 7.1: Oversteekplaats voor voetgangers.
Een oversteekplaats voor voetgangers is getrokken:
Artikel 7.2: Oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen.
Een oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen is getrokken ter hoogte van HNR 42.
Artikel 8: Verhoogde inrichtingen.
Verhoogde inrichtingen in de vorm van verkeersplateaus zijn geplaatst:
De verhoogde inrichtingen worden aangekondigd door de verkeersborden A14 en, waar nodig, ter plaatse door de verkeersborden F87.
Artikel 9: Kennisgeving aan de Vlaamse Overheid.
Dit besluit en haar bijlage(n) worden digitaal ter kennisgeving overgemaakt via het digitaal loket lokale besturen van de Vlaamse Overheid.
Artikel 10: Kennisgevingen.
Afschrift van dit besluit wordt ter kennisgeving overgemaakt aan volgende instanties:
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Opheffing.
Alle voorgaande aanvullende reglementen betreffende Verbindingsstraat, behalve deze met gebiedsdekkend karakter, worden opgeheven.
Artikel 2: Bepalingen betreffende het stilstaan en parkeren.
Artikel 2.1: Parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap.
Er geldt parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap ter hoogte van HNR 44.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 3: Oversteekplaatsen.
Een oversteekplaats voor voetgangers is aangebracht aan de toegang van de school, ter hoogte van HNR 70.
Artikel 4: Verhoogde inrichtingen.
Een verhoogde inrichting in de vorm van een verkeersdrempel bevindt zich tussen HNR 70 en Albrecht Rodenbachlaan.
Artikel 5: Kennisgeving aan de Vlaamse Overheid.
Dit besluit en haar bijlage(n) worden digitaal ter kennisgeving overgemaakt via het digitaal loket lokale besturen van de Vlaamse Overheid.
Artikel 6: Kennisgevingen.
Afschrift van dit besluit wordt ter kennisgeving overgemaakt aan volgende instanties:
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Opheffing.
Alle voorgaande aanvullende reglementen betreffende Kaaiplein, behalve deze met gebiedsdekkend karakter, worden opgeheven.
Artikel 2: Beperkt éénrichtingsverkeer.
Er geldt verboden toegang voor alle bestuurders in:
Deze regel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- ter hoogte van coördinaat N51°102319, E4°134448;
- ter hoogte van coördinaat N51°102676, E4°133555.
- ter hoogte van coördinaat N51°102797, E4°134255;
- ter hoogte van coördinaat N51°102063, E4°132975.
Artikel 3: Bepalingen betreffende het stilstaan en parkeren.
Artikel 3.1: Parkeerverbod.
Er geldt verboden te parkeren:
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 3.2: Parkeren uitsluitend voor voertuigen met een maximale toegelaten massa van 3.5 ton.
Er geldt parkeren uitsluitend voor voertuigen met een maximale toegelaten massa van 3.5 ton:
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- na het kruispunt met Kaaistraat, aangevuld met het onderbord type Xa;
- op het zuidelijke deel van de parking langs Benedendurme, op verschillende locaties. Deze parkeerplaatsen zijn individueel onderverdeeld door middel van wegmarkeringen.
Artikel 3.3: Parkeren uitsluitend voor motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen.
Er geldt parkeren uitsluitend voor motorfietsen, personenauto’s, auto’s voor dubbel gebruik en minibussen op de noordelijke helft van de parking langs Benedendurme.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 3.4: Parkeren uitsluitend voor elektrische motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen.
Er geldt parkeren uitsluitend voor elektrische motorfietsen, personenauto’s, auto’s voor dubbel gebruik en minibussen op twee parkeerplaatsen tegenover HNR 8. De parkeertijd is beperkt tot 3 uur.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 3.5: Parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap.
Er geldt parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap op de parking van de vrijetijdssite. 4 parkeerplaatsen zijn ingericht in de tweede parkeerpocket.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 3.6: Aanduiding van parkeerplaatsen.
Op de vrijetijdssite zijn de parkeerplaatsen op de verharde zones aangebracht door het aanduiden van de denkbeeldige rand van de rijbaan en individueel onderverdeeld door middel van wegmarkeringen die de parkeerplaatsen scheiden.
Artikel 4: Overlangse wegmarkeringen die de rijstroken aanduiden.
Een naderingsmarkering is aangebracht :
Artikel 5: Verkeersgeleiders en verdrijvingsvlakken.
Verkeersgeleiders in de vorm van wegmarkeringen zijn aangebracht:
Artikel 6: Kennisgeving aan de Vlaamse Overheid.
Dit besluit en haar bijlage(n) worden digitaal ter kennisgeving overgemaakt via het digitaal loket lokale besturen van de Vlaamse Overheid.
Artikel 7: Kennisgevingen.
Afschrift van dit besluit wordt ter kennisgeving overgemaakt aan volgende instanties:
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1: Opheffing.
Alle voorgaande aanvullende reglementen betreffende Spoorwegstraat worden opgeheven.
Artikel 2: Bepalingen betreffende het stilstaan en parkeren.
Artikel 2.1: Afbakening van parkeerzones.
Parkeerzones zijn afgebakend:
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- tussen HNR 48 en 58;
- tussen HNR 60 en 64.
Artikel 2.2: Parkeerverbod.
Er geldt verboden te parkeren:
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- ter hoogte van HNR 26;
- na het kruispunt met Guillaumestraat (pare zijde);
- ter hoogte van HNR 64;
- ter hoogte van HNR 76;
- na het kruispunt met Koning Albertplein (onpare zijde);
- na het kruispunt met Gasmeterstraat;
- ter hoogte van HNR 5.
- ter hoogte van HNR 69;
- ter hoogte van HNR 19.
Artikel 2.3: Parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap.
Er geldt parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap ter hoogte van HNR 98.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
Artikel 3: Oversteekplaatsen.
Een oversteekplaats voor voetgangers is aangebracht ter hoogte van het kruispunt met Slangstraat.
Artikel 4: Kennisgeving aan de Vlaamse Overheid.
Dit besluit en haar bijlage(n) worden digitaal ter kennisgeving overgemaakt via het digitaal loket lokale besturen van de Vlaamse Overheid.
Artikel 5: Kennisgevingen.
Afschrift van dit besluit wordt ter kennisgeving overgemaakt aan volgende instanties:
De heer raadsvoorzitter verklaart de zitting gesloten.
NB. Volgende stukken werden ter beschikking gesteld van de raadsleden:
-Zefier – notulen gewone algemene vergadering van 10 juni 2021
-Zefier – aanwezigheidslijst
-Zefier – presentatie jaarvergadering van 10 juni 2021
-TMVS dv – jaarverslag 2020
-TMVS dv – jaarverslag, verslag van de raden van bestuur van de commissaris van de jaarvergadering dd. 15 juni 2021
-Westlede – verslag van de algemene vergadering van 1 juni 2021
-SBK – notulen van de algemene vergadering 9 juni 2021
-DDS – nieuwsbrief beslissingen raad van bestuur (2021-06)
-DDS – nieuwsbrief beslissingen raad van bestuur 20010825
-DDS – verslag algemene vergadering van 8 juni 2021 en jaarverslag 2020
-VERKO – nieuwsbrief beslissingen raad van bestuur (2021-07)
-VERKO – verslag algemene vergadering van 8 juni 2021 en jaarverslag 2020
-Intergem – goedgekeurde notulen van de Raad van Bestuur van Intergem dd. 6 mei 2021
-Intergem – goedgekeurde notulen van het regionaal bestuurscomité Noord dd. 20 mei 2021
-Intergem – goedgekeurde notulen van het regionaal bestuurscomité Zuid dd. 20 mei 2021
-Intergem – notulen algemene vergadering dd. 17 juni 2021
-Intergem – documentatie – algemene informatie – statuten
-AZ Waasland – samenvatting algemene vergadering van 28 juni 2021
-AZ Waasland – samenvatting raad van bestuur van 28 juni 2021
-Blijdorp III – vergaderingen 23 juni 2021
Namens gemeenteraad,
André Reuse
algemeen directeur
Jan Laceur
raadsvoorzitter