De voorzitter opent de zitting op 24/01/2024 om 20:00.
De heer raadsvoorzitter opent de zitting.
De gemeenteraad bespreekt het proces-verbaal van de zitting van 20 december 2023.
BESLUIT:
Enig artikel. Keurt het proces-verbaal van 22 december 2023 met algemene instemming goed.
De gemeenteraad neemt kennis van de benoeming en eedaflegging van mevrouw Ann Verschelden tot burgemeester van de gemeente Hamme met ingang van 1 januari 2024.
REGELGEVING:
Bevoegdheid
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder op de artikels 42, 58 en 79.
Juridische grond
Het ministerieel besluit van 13 december 2023 waarbij de gouverneur het ontslag van de heer Herman Vijt goedkeurt.
Het ministerieel besluit van 8 januari 2024 waarbij de gouverneur mevrouw Ann Verschelden benoemt als burgemeester van de gemeente Hamme.
OVERWEGINGEN:
Feiten en context
De akte van voordracht van de kandidaat-burgemeester, Ann Verschelden, werd ondertekend door meer dan de helft van de verkozenen op de lijsten die aan de verkiezingen van 14 oktober 2018 deelnamen alsook door een meerderheid van de kandidaten die op dezelfde lijst als de voorgedragen kandidaat-burgemeester werden verkozen.
Na onderzoek door de provinciegouverneur en na advies door de procureur-generaal werd deze akte van voordracht bij het Hof van Beroep, gunstig bevonden.
Bij ministerieel besluit van 8 januari 2024 benoemde de Vlaamse Regering mevrouw Ann Verschelden tot burgemeester van de gemeente Hamme.
Mevrouw Ann Verschelden heeft op 9 januari 2024 de door artikel 59 van het Decreet Lokaal Bestuur voorgeschreven eed afgelegd in handen van de gouverneur van de provincie Oost-Vlaanderen.
De burgemeester wordt door haar eedaflegging rechtswege ook voorzitter van het vast bureau is.
BESLUIT:
Artikel 1. De gemeenteraad neemt kennis van de benoeming van mevrouw Ann Verschelden tot burgemeester van de gemeente Hamme.
Art. 2. De gemeenteraad neemt kennis van de eedaflegging van Ann Verschelden als burgemeester van de gemeente Hamme.
Gezien het ontslag van de heer Herman Vijt als gemeenteraadslid, waarvan akte genomen werd in raadszitting van 20 december 2023, is dit mandaat vrijgekomen. Conform de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen is de volgende opvolger de heer Etienne De Prijcker, die het mandaat aanvaardt. De geloofsbrieven werden onderzocht en goed bevonden.
De heer Etienne De Prijcker legt de eed af in openbare zitting van de gemeenteraad in handen van de voorzitter.
REGELGEVING:
Bevoegdheid
Artikel 40 en 41 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Juridische grond
Het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011, in het bijzonder artikel 169 met betrekking tot de aanwijzing van de verkozenen en de opvolgers.
Artikel 6§3 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Artikel 13 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Artikel 14 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Artikel 15 en artikel 70 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Artikel 68 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
De bepalingen van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
OVERWEGINGEN:
Feiten en context
Raadslid Herman Vijt heeft op 11 december 2023 zijn ontslag als raadslid ingediend aan de voorzitter van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn.
De gemeenteraad nam 20 december 2023 akte van het ontslag van Herman Vijt als burgemeester en raadslid.
Een gemeenteraadslid dat ontslag neemt, wordt vervangen door zijn opvolger, die wordt aangewezen overeenkomstig artikel 169 van het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.
De heer Etienne De Prijcker is de eerstvolgende opvolger van de lijst CD&V. De heer Etienne De Prijcker heeft te kennen gegeven dat hij bereid is dit mandaat op te nemen.
Vormvereisten
De aanstelling van het gemeenteraadslid houdt van rechtswege de aanstelling van het lid van de raad voor maatschappelijk welzijn in.
Confrom artikel 6§3 van het Decreet Lokaal Bestuur dienen de geloofsbrieven van het opvolgend raadslid Etienne De Prijcker onderzocht te worden. Het raadslid wordt ambtsbevoegd door de eedaflegging. De eed wordt afgelegd in openbare vergadering in handen van de voorzitter van de gemeenteraad.
Motivering
De resultaten van de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018 werden door de Raad voor Verkiezingsbetwistingen goedgekeurd op datum van 5 december 2018. Uit het onderzoek van de geloofsbrieven van het opvolgend raadslid Etienne De Prijcker blijkt dat deze goedgekeurd kunnen worden. Evenzeer blijkt dat de heer Etienne De Prijcker niet verkeert in een toestand van onverenigbaarheid.
BESLUIT:
Artikel 1. De geloofsbrieven voor de hoedanigheid van raadslid van de heer Etienne De Prijcker worden goedgekeurd.
Art. 2. De heer Etienne De Prijcker wordt toegelaten de decretaal voorgeschreven eed af te leggen.
Art. 3. De heer Etienne De Prijcker is wettelijk geïnstalleerd als gemeenteraadslid, met ingang vanaf heden.
Gezien het ontslag van mevrouw An Geerinck als gemeenteraadslid, d.d. 5 januari 2024, is dit mandaat vrijgekomen. Conform de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen is de eerstvolgende opvolger de heer Ludo De Clercq. De heer Ludo De Clercq heeft te kennen gegeven het mandaat af te wijzen. Hierdoor werd de eerstvolgende opvolger, Jo Laureys, gecontacteerd. De heer Jo Laureys wenst het mandaat op te nemen. De geloofsbrieven werden onderzocht en goed bevonden.
De heer Jo Laureys legt de eed af in openbare zitting van de gemeenteraad in handen van de voorzitter.
REGELGEVING:
Bevoegdheid
Artikel 40 en 41 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Juridische grond
Het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011, in het bijzonder artikel 169 met betrekking tot de aanwijzing van de verkozenen en de opvolgers.
Artikel 6§3 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Artikel 13 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Artikel 14 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Artikel 15 en artikel 70 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Artikel 68 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
De bepalingen van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
OVERWEGINGEN:
Feiten en context
Raadslid An Geerinck heeft op 5 januari 2024 haar ontslag als raadslid ingediend aan de voorzitter van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn.
Een gemeenteraadslid dat ontslag neemt, wordt vervangen door zijn/haar opvolger, die wordt aangewezen overeenkomstig artikel 169 van het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.
De heer Ludo De Clercq is de eerstvolgende opvolger van de lijst N-VA. De heer Ludo De Clercq heeft te kennen gegeven het mandaat af te wijzen. Hierdoor werd de eerstvolgende opvolger, Jo Laureys, gecontacteerd. De heer Jo Laureys wenst het mandaat op te nemen.
Vormvereisten
De aanstelling van het gemeenteraadslid houdt van rechtswege de aanstelling van het lid van de raad voor maatschappelijk welzijn in.
Confrom artikel 6§3 van het Decreet Lokaal Bestuur dienen de geloofsbrieven van het opvolgend raadslid Jo Laureys onderzocht te worden. Het raadslid wordt ambtsbevoegd door de eedaflegging. De eed wordt afgelegd in openbare vergadering in handen van de voorzitter van de gemeenteraad.
Motivering
De resultaten van de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018 werden door de Raad voor Verkiezingsbetwistingen goedgekeurd op datum van 5 december 2018. Uit het onderzoek van de geloofsbrieven van het opvolgend raadslid Jo Laureys blijkt dat deze goedgekeurd kunnen worden. Evenzeer blijkt dat de heer Jo Laureys niet verkeert in een toestand van onverenigbaarheid.
BESLUIT:
Artikel 1. De geloofsbrieven voor de hoedanigheid van raadslid van de heer Jo Laureys worden goedgekeurd.
Art. 2. De heer Jo Laureys wordt toegelaten de decretaal voorgeschreven eed af te leggen.
Art. 3. De heer Jo Laureys is wettelijk geïnstalleerd als gemeenteraadslid, met ingang vanaf heden.
Gezien de vervanging van de heer Herman Vijt door de heer Etienne De Prijcker als gemeenteraadslid. Gezien de vervanging van mevrouw An Geerinck door de heer Jo Laureys, dient ook de rangorde der raadsleden opnieuw aangepast te worden. Raadsleden die ná de installatievergadering van de gemeenteraad de eed als raadslid afleggen, sluiten achteraan aan, los van reeds eventueel vroeger opgebouwde anciënniteit.
REGELGEVING:
Bevoegdheid
Juridische grond
OVERWEGINGEN:
1 |
DE MEY Luk |
2 |
VERSCHELDEN Ann |
3 |
METTEPENNINGEN Koen |
4 |
DE KEYSER Mieke |
5 |
PEETERS Lotte |
6 |
DE GRAEF Jan |
7 |
VANHOYWEGHEN Christel |
8 |
LACEUR Jan |
9 |
VAN DER VORST Leon |
10 |
ONGHENA Agnes |
11 |
MICHILS Mario |
12 |
TOKGOZ Mustafa |
13 |
DE GRAEF Kurt |
14 |
KETELS Jan |
15 |
ROSSCHAERT Jan |
16 |
VAN ERUM Frank |
17 |
VERBEKE Gilles |
18 |
SERTIJN Ignace |
19 |
GÔKCE Fatima |
20 |
SCHEIRS Yentl |
21 |
BOGAERT-DE CLERCQ Guy |
22 |
VAN GAEVEREN Christoff |
23 |
VAN DER STOCK Robby |
24 |
WEYN Mathieu |
25 |
BIESEMAN Pieter |
26 | DE PRIJCKER Etienne |
27 | LAUREYS Jo |
BESLUIT:
Enig artikel. De rangorde van de gemeenteraadsleden wordt als volgt vastgesteld:
1 |
DE MEY Luk |
2 |
VERSCHELDEN Ann |
3 |
METTEPENNINGEN Koen |
4 |
DE KEYSER Mieke |
5 |
PEETERS Lotte |
6 |
DE GRAEF Jan |
7 |
VANHOYWEGHEN Christel |
8 |
LACEUR Jan |
9 |
VAN DER VORST Leon |
10 |
ONGHENA Agnes |
11 |
MICHILS Mario |
12 |
TOKGOZ Mustafa |
13 |
DE GRAEF Kurt |
14 |
KETELS Jan |
15 |
ROSSCHAERT Jan |
16 |
VAN ERUM Frank |
17 |
VERBEKE Gilles |
18 |
SERTIJN Ignace |
19 |
GÔKCE Fatima |
20 |
SCHEIRS Yentl |
21 |
BOGAERT-DE CLERCQ Guy |
22 |
VAN GAEVEREN Christoff |
23 |
VAN DER STOCK Robby |
24 |
WEYN Mathieu |
25 |
BIESEMAN Pieter |
26 | DE PRIJCKER Etienne |
27 | LAUREYS Jo |
Vroeger werden de vastgoedinformatie voor overdrachten van kadastrale percelen online door de kantoren van de notarissen aangevraagd via het e-loket op onze gemeentelijke website. Voor alle gemeenten werd dit tussen 13 juni 2023 en 13 juli 2023 georganiseerd via een nieuw digitaal vastgoedinformatieplatform.
Dit Vastgoedinformatieplatform is een initiatief van de gemeenten, in samenwerking met VVSG, de vastgoedsector (CIB en Fednot ) en de Vlaamse Regering. Digitaal Vlaanderen staat in voor de ontwikkeling van het platform en het operationeel beheer.
Het Vastgoedinformatieplatform wordt een digitaal portaal waar de aanvrager van vastgoedinfo via één eenvoudige weg de benodigde data in het kader van een verkoop of langdurige verhuur kan opvragen. Het platform verzamelt alle data uit de beschikbare, aangesloten bronnen (centrale registers & gemeenten). De bevoegde gemeente krijgt via het platform een vraag tot kwaliteitscontrole, waarna de info wordt afgeleverd aan de aanvrager (via PDF of rechtstreeks de data in het digitaal systeem van notaris/makelaar). De betaling en facturatie gebeurt eenvoudig via het platform.
Vanaf januari 2024 is het gebruik van dit platform decretaal verplicht.
De aansluiting op het Vastgoedinformatieplatform werd voorzien tussen 13 juni 2023 en 13 juli 2023.
Het college van 10 mei 2022 ging hier principieel mee akkoord en besliste om dit verder af te handelen. Hiervoor diende een aanpassing aan het retributiereglement te gebeuren.
De gemeenteraad van 24 mei 2023 keurde de aansluiting en de vernieuwing van het retributiereglement voor vastgoedinformatie goed als volgt.
Het gemeentelijk retributiebedrag blijft autonoom te bepalen en er werd gekozen voor Optie 2
Per capakey (perceel) éénmaal het gemeentelijk retributiebedrag van 112 euro.
Maar binnen 1 aanvraag zijn bijkomende percelen gratis indien ze:
Via het vastgoedinformatieplatform zal steeds het volledige pakket (vastgoedinformatie + uittreksels) moeten aangevraagd worden. Dit kan niet meer los van elkaar aangevraagd worden.
Het toetredingsreglement dient nu nog door de gemeenteraad te worden goedgekeurd en voor de uniformiteit vraagt digitaal Vlaanderen om het retributiereglement mee op te nemen in dit goedkeuringsbesluit. Dit retributiereglement van 24 mei 2023 wijzigt in principe niet maar wordt mee opgenomen in het besluit waarbij het toetredingsreglement wordt goedgekeurd.
De gemeenteraad dient ook het toetredingsreglement goed te keuren.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1 - Definities
Voor de toepassing van dit reglement wordt verstaan onder:
1° vastgoedinformatie: gebouw-, grond- of omgevingsgebonden gegevens inzake een onroerend goed, inclusief informatie met betrekking tot het juridische, administratieve of fysieke statuut van dit onroerend goed;
2° lokale gegevensbron: vastgoedinformatie die een gemeente of de rechtspersonen die ervan afhangen, beheert;
3° centrale gegevensbron: vastgoedinformatie die een Vlaamse instantie of een externe overheid beheert;
4° Vastgoedinformatieplatform of VIP: elektronisch informatiesysteem om vastgoedinformatie te ontsluiten, samen te voegen en ter beschikking te stellen;
5° product: een welbepaalde combinatie van vastgoedinformatie over één perceel, of een onderdeel ervan, die vooraf door het Vlaams Datanutsbedrijf is vastgelegd, die op aanvraag wordt ontsloten door de aanleverende entiteiten, vermeld in het VIP-decreet in artikel 10, eerste tot en met derde lid, die wordt samengevoegd via het VIP, en die ter beschikking wordt gesteld aan de aanvrager via het VIP;
6° externe overheid: overheidsinstanties, vermeld in artikel I.3, 8° van het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
7° Vlaamse instantie: een Vlaamse instantie als vermeld in artikel 2, 14°, van het decreet van 2 december 2022 houdende machtiging tot oprichting van het privaatrechtelijk vormgegeven extern verzelfstandigd agentschap Vlaams Datanutsbedrijf in de vorm van een naamloze vennootschap;
8° aanvrager: een professionele aanvrager (zoals vermeld in artikel 2, 18° van het VIP-decreet) of een burger (zoals vermeld in artikel 2, 7° van het VIP-decreet) of zijn vertegenwoordiger die een aanvraag indient via het VIP;
9° algemene verordening gegevensbescherming: Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG;
10° persoonsgegevens: de gegevens, vermeld in artikel 4, 1), van de algemene verordening gegevensbescherming;
11° verwerking: een verwerking als vermeld in artikel 4, 2), van de algemene verordening gegevensbescherming;
12° verwerkingsverantwoordelijke: een verwerkingsverantwoordelijke als vermeld in artikel 4, 7), van de algemene verordening gegevensbescherming;
13° betrokkene: een betrokkene als vermeld in artikel 4, 1), van de algemene verordening gegevensbescherming;
14° VIP-decreet: decreet van 22 december 2023 over het Vastgoedinformatieplatform;
15° gemeentelijke bronretributie: de retributie die de aanvrager verschuldigd is aan een lokaal bestuur voor het ontsluiten, samenvoegen en ter beschikking stellen van vastgoedinformatie in een product;
Artikel 2 - Algemeen
De aanvrager dient elektronisch een aanvraag in bij Athumi om een product via het Vastgoedinformatieplatform te ontvangen. Athumi ontvangt op elektronische wijze de vastgoedinformatie van de aanleverende entiteiten (de lokale gegevensbronnen en de centrale gegevensbronnen). De relevante vastgoedinformatie per perceel, of een onderdeel daarvan, wordt automatisch opgeladen in een product in het VIP of wordt door de aanleverende entiteiten aan het VIP bezorgd. Athumi en de gemeente stellen het product via het VIP ter beschikking aan de aanvrager.
In de mate dat persoonsgegevens zouden worden verwerkt in het kader van een product, verwerkt de gemeente die persoonsgegevens met als doeleinde om het product ter beschikking te kunnen stellen aan de aanvragers in het kader van hun beroepsactiviteiten of in het kader van één van de doelstellingen opgesomd in artikel 6 van het VIP-decreet.
Voor alle aanvragen die via het VIP verlopen, wordt ten voordele van de gemeente Hamme een gemeentelijke bronretributie geheven op aanvragen tot het verkrijgen van een product met vastgoedinformatie uit een lokale gegevensbron.
Artikel 3 – Aanvrager van vastgoedinformatie
Alle aanvragen van producten, zoals vermeld in artikel 7 van het VIP-decreet, worden geacht via het VIP te verlopen. Het verplicht gebruik van het Vastgoedinformatieplatform wordt voor producten met vastgoedinformatie uit een lokale gegevensbron geregeld in het VIP-decreet.
Een oplijsting van alle organisaties die als aanvrager toegang krijgen tot het Vastgoedinformatieplatform voor aanvragen van producten wordt door Athumi ter beschikking gesteld op de website van Athumi[1].
De gemeentelijk bronretributie is, overeenkomstig artikel 21 van het VIP-decreet, verschuldigd door de aanvrager. Van zodra het VIP-decreet in werking treedt is eveneens de platformretributie in de zin van artikel 2, 15°, en 19, eerste lid, 1°, van het VIP-decreet verschuldigd door de aanvrager.
Dezelfde instanties die overeenkomstig artikel 23, §3, van het VIP-decreet zijn vrijgesteld van de platformretributie in de zin van artikel 2, 15°, en 19, eerste lid, 1°, van het VIP-decreet worden vrijgesteld van de betaling van de gemeentelijke bronretributie. Het gaat in concreto over deze organisaties:
Artikel 4 - Bedrag
Het bedrag van de gemeentelijke bronretributie wordt vastgelegd als volgt:
Voorwerp aanvraag |
Retributiebedrag per kadastraal perceel |
Product Vastgoedinlichtingen, zoals vermeld in hoofdstuk 8 van het VIP-decreet |
112,00 EUR |
Een aanvrager dient slechts éénmaal de retributieprijs voor een aanvraag te betalen per groep van 5 kadastrale percelen op voorwaarde dat:
Daarbovenop komt het bedrag van de platformretributie of platformvergoeding zoals vastgelegd in het VIP-decreet.
De aflevertermijn voor het vastgoeddossier bedraagt maximum 30 dagen.
Artikel 5 - Inning
Athumi int de gemeentelijke bronretributie conform artikel 21 van het VIP-decreet via het VIP in naam en voor rekening van de lokale overheden. De bronretributie wordt periodiek (maandelijks) integraal doorgestort aan de gemeente voor alle aangevraagde producten.
Artikel 6 - Verwerking van persoonsgegevens
§1. In de mate dat persoonsgegevens zouden worden verwerkt in het kader van de ontsluiting, samenvoeging en ter beschikkingstelling van vastgoedinformatie in een product, treden de gemeente Hamme en Athumi voor de doeleinden omschreven in artikel 2 op als gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken.
Athumi treedt op als verwerker voor de gemeente Hamme wat betreft de verwerkingsactiviteiten die plaatsvinden in het kader van de heffing en de inning van de gemeentelijke bronretributie via het Vastgoedinformatieplatform.
De afspraken rond en de modaliteiten van de verwerkingen die de gemeente Hamme en Athumi uitvoeren als gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken respectievelijk als verwerkingsverantwoordelijke en verwerker zijn geregeld in de Toetredingsovereenkomst die te vinden is als Bijlage 1.
Artikel 7 – Ondertekening
De vastgoedinformatie in het product die de gemeente Hamme via het Vastgoedinformatieplatform ter beschikking stelt, wordt niet ondertekend aangezien het product een louter informatief document betreft dat geen beleidsmatige stellingname inhoudt en niet kwalificeert als stuk of briefwisseling in de zin van artikel 279 van het Decreet lokaal bestuur.
Artikel 8 - Vervanging voorgaande reglementering
Dit reglement vervangt vanaf 24 januari 2024 alle retributiereglementen die betrekking hebben op aanvragen van producten, die kunnen worden aangevraagd via het Vastgoedinformatieplatform.
Artikel 9 - Bekendmaking
Dit reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 286 en 287 van het Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.
Zoals bekend maakt Hamme i.h.k.v. de regiovorming voortaan deel uit van de regio Dender.
Reglementair gezien wordt de gemeenteraad een 2-tal keer per jaar op de hoogte gebracht van de stand van zaken regiovorming.
Teneinde deze regiovorming uit te werken en de daaruit volgende dossiers klaar te maken, vinden op regelmatige tijdstippen voorbereidende vergaderingen plaats met alle algemeen directeurs van de regio.
Van het verslag van de eerste vergadering nam de gemeenteraad akte zin zitting van 21 juni 2023.
Thans liggen de verslagen van de twee daaropvolgende vergaderingen, nl. op 19 september 2023 en 8 november 2023 voor ter kennisname.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Enig artikel. De gemeenteraad neemt kennis van de rapportering in het kader van de regiovorming – 19 september en 8 november 2023.
Op het college van 28 september 2021 werd er beslist dat de voormalige bibliotheek in het Achterthof zal omgevormd worden naar een nieuw erfgoedcentrum waar er plaats zal zijn voor zowel de collectie van het voormalig museum Van Bogaert-Wauters, het kunstpatrimonium van de gemeente en een deel van het gemeentelijk archief.
Ondertussen zijn er al diverse stappen in dit traject ondernomen.
Zo is architectenbureau Van Severen aangesteld om dit project te begeleiden en werkt deze een haalbaarheidsstudie uit volgens de noden en vragen van de betrokken partijen. Er komt op regelmatige basis ook een stuurgroep samen die bepaalde zaken waaronder de missie en visie van het toekomstig erfgoedcentrum bespreekt.
Op maandag 17 oktober 2022 werd er een droom/denkdag gehouden met de stuurgroep, onder begeleiding van Faro.
Tijdens deze dag werd er op zoek gegaan naar het grote verhaal, de rode draad.
Er werd nagegaan welke uitstraling we wensen met ons erfgoedcentrum, welke visie we willen rond de invulling van het gebouw, welke ervaring we het publiek willen bieden.
Ook praktische implicaties en de haalbaarheid werden verder doordacht.
Hieruit voortvloeiend werd er, in samenwerking met Dijk92, afdeling erfgoed, een missie, visie en omgevingsanalyse opgesteld. Dit als startpunt van een ambitienota die zal bepalen welke verdere richting we uitgaan met het toekomstig erfgoedcentrum.
De missie, visie en omgevingsanalyse werd voorgelegd ter goedkeuring aan de stuurgroep van woensdag 29 november 2023.
Deze werd ook ter goedkeuring voorgelegd aan het bestuur van de cultuurraad op dinsdag 12 december 2023.
Tot slot werd deze ter goedkeuring voorgelegd aan het college van dinsdag 19 december 2023.
Deze wordt tot slot ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad zodat alle partijen hierin worden gehoord vooraleer de ambitienota verder wordt uiteengezet.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Enig artikel. De gemeenteraad gaat akkoord met de missie, visie en omgevingsanalyse van het erfgoedcentrum zoals voorgelegd.
De gemeentelijke veiligheidscel kan voor risico’s ten gevolge van bepaalde manifestaties beslissen tot de opmaak van een bijzonder nood- en interventieplan. Van 11 februari 2024 tot en met 13 februari 2024 vindt te Moerzeke-Kastel de carnavalsfestiviteiten plaats die heel wat toeschouwers en feestvierders met zich meebrengen. Door de aard en omvang van dit evenement dient een bijzonder nood- en interventieplan te worden opgemaakt in functie van de organisatie van de hulpverlening en de multidisciplinaire coördinatie.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1. Het bijzonder nood- en interventieplan ‘Carnaval Moerzeke - Kastel 2024' goed te keuren.
Art. 2. Een exemplaar van het BNIP te verspreiden onder de geadresseerden, vermeld in het bijzonder nood- en interventieplan.
De verkavelaar van een verkaveling in de Rupsenstraat zal aan de gemeente een strook grond afstaan tussen de oude en de nieuwe rooilijn. De af te stane grond zal worden opgenomen in het openbaar domein.
De verkavelaar heeft het kantoor van notaris Flies en De Jonghe te Hamme gevraagd een ontwerp van akte op te maken. Het kantoor heeft een ontwerp van akte opgesteld.
De gemeenteraad wordt gevraagd de grondafstand, het ontwerp van akte en de voorwaarden vervat in het ontwerp van administratieve akte goed te keuren.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1. Akkoord te gaan met de kosteloze grondafstand door de heer en mevr. Van Mele - Van Cleemput, aan het gemeentebestuur Hamme van een strook grond, gekend ten kadaster Hamme, 2° afdeling, Sie E nr. 830K, volgens het opmetingsplan 32m² en volgens de voorwaarden vervat in de administratieve akte - opgemaakt door het notariskantoor Flies en De Jonghe uit Hamme - en die als bijlage wordt geviseerd.
Art. 2. De raadsvoorzitter draagt in dit dossier zijn bevoegdheid tot ondertekening van de administratieve akte voor de gratis grondafstand in de Groenstraat over aan mevrouw Ann Verschelden, burgemeester.
Art. 3. Een afschrift van dit besluit over te maken aan departement financiën en aan departement publieke ruimte.
Het LOP Hamme volgt de regelgeving inzake inschrijvingsrecht en maakt net als de voorbije jaren gebruik van een digitaal aanmeldingssysteem.
De schoolraad van Kleuterschool Ondersteboven gaf gunstig advies inzake de voorstellen tot capaciteitsbepaling in het gemeentelijk onderwijs voor het schooljaar 2024-2025 op 11 december 2023.
De schoolraad van GBS De Dobbelsteen vond plaats op 24 oktober 2023 en gaf eveneens gunstig advies.
De capaciteitsbepaling werd ook op het ABOC d.d. 22/01/2024 besproken.
GBS De Dobbelsteen:
geboortejaar 2022 | 20 |
geboortejaar 2021 | 20 |
geboortejaar 2020 | 20 |
geboortejaar 2019 | 16 |
eerste leerjaar | 20 |
tweede leerjaar | 22 |
derde leerjaar | 24 |
vierde leerjaar | 22 |
vijfde leerjaar | 20 |
zesde leerjaar | 22 |
GKS Ondersteboven - vestiging Kaai
geboortejaar 2022 | 18 |
geboortejaar 2021 | 18 |
geboortejaar 2020 | 18 |
geboortejaar 2019 | 18 |
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1. Voor het schooljaar 2024-2025 worden de leerlingencapaciteiten voor de gemeentelijke basisschool De Dobbelsteen bepaald op:
GBS De Dobbelsteen:
geboortejaar 2022 | 20 |
geboortejaar 2021 | 20 |
geboortejaar 2020 | 20 |
geboortejaar 2019 | 16 |
eerste leerjaar | 20 |
tweede leerjaar | 22 |
derde leerjaar | 24 |
vierde leerjaar | 22 |
vijfde leerjaar | 20 |
zesde leerjaar | 22 |
Art. 2. Voor het schooljaar 2024-2025 worden de leerlingencapaciteiten voor de gemeentelijke kleuterschool Ondersteboven bepaald op:
GKS Ondersteboven - vestiging Kaai:
geboortejaar 2022 | 18 |
geboortejaar 2021 | 18 |
geboortejaar 2020 | 18 |
geboortejaar 2019 | 18 |
Art. 3. Afschrift van dit besluit zal worden overgemaakt aan het Lokaal Overlegplatform Basisonderwijs Hamme.
Vanaf 1 januari 2005 kunnen de Intergem-gemeenten aan de distributienetbeheerder een retributie aanrekenen voor de hinder op het gebruik van het gemeentelijk openbaar domein naar aanleiding van werken aan de nutsvoorzieningen elektriciteit en gas, dit in uitvoering en met toepassing van de code voor infrastructuur- en nutswerken langs gemeentewegen.
Er worden verschillende retributies voorgesteld, naargelang het gaat om sleufwerken, dringende werken, herstellingen, ....
De duurtijd van het reglement werd door het gemeenteraadsbesluit van 14 december 2022 verlengd tot en met 31 december 2025. Maar gezien het specifiek karakter van de sectoren andere dan elektriciteit, gas en drinkwater, werd er na overleg met andere steden en gemeenten beslist om hiervoor het gemeenteraadsbesluit aan te passen.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1 - Algemeen
Er wordt aan de eigenaar van elke nutsvoorziening een retributie aangerekend op de gemeentelijke dienstverlening en het gebruik van het gemeentelijk openbaar domein naar aanleiding van werken aan permanente nutsvoorzieningen op het gemeentelijk openbaar domein, in uitvoering en met toepassing van de Code voor Infrastructuur- en Nutswerken langs gemeentewegen.
Permanente nutsvoorzieningen zijn:
De retributie is niet verschuldigd indien de werken worden uitgevoerd samen met of onmiddellijk voorafgaand aan wegen- of rioleringswerken uitgevoerd door de gemeente of indien het werken zijn die uitgevoerd worden op verzoek van de gemeente.
Deze retributie sluit elke andere heffing, semi-heffing, of waarborgstelling in het kader van werken aan permanente nutsvoorzieningen door de gemeente uit zowel in hoofde van de distributienetbeheerder als van haar werkmaatschappij en ongeacht of voorgenoemden deze werken uitvoeren in eigen, dan wel laten uitvoeren door derden in naam en voor rekening van de distributienetbeheerder of de werkmaatschappij.
Onderhavig retributiereglement gaat in vanaf bekendmaking voor een termijn eindigend op 31 december 2025.
Artikel 2 - Retributie naar aanleiding van sleufwerken
De retributie naar aanleiding van sleufwerken is verschuldigd per dag en per lopende meter openliggende sleuflengte voor alle sleufwerken. Zij bedraagt per meter sleuflengte voor werken in rijwegen 10,24 euro, voor werken in voetpaden 7,88 euro en voor werken in aardewegen 4,73 euro.
Wanneer in dezelfde sleuf gelijktijdig werken uitgevoerd worden voor twee of meer nutsvoorzieningen/infrastructuur bedraagt voormelde retributie voor de eigenaar van elke nutsvoorziening/infrastructuur 60% van hoger vermelde bedrag(en).
Op deze basisbedragen wordt een indexatie toegepast, naar analogie met de door de VREG goedgekeurde niet-periodieke tarieven, zoals jaarlijks gepubliceerd in augustus.
Indexatie gebeurt aan het begin van een nieuwe cyclus van 3 jaar.
Een begonnen dag geldt voor een volledige dag. Elk deel van een lopende meter wordt als een volledige lopende meter in rekening gebracht.
Artikel 3 - Retributie voor dringende werken, aansluitingswerken, herstellingen, kleine onderhoudswerken en ter compensatie van diverse heffingen en belastingen
Voor de hinder veroorzaakt door de dringende werken, aansluitingswerken, herstellingen en kleine onderhoudswerken met een sleufoppervlakte van maximum 3 m², wordt per kalenderjaar een retributie geheven van 1,00 euro per op het grondgebied van de gemeente uitgevoerd grondwerk van categorie 3, zoals gedefinieerd in het Besluit van de Vlaamse Regering van 9 december 2016, en uitgevoerd dringend grondwerk, zoals gedefinieerd in het GIPOD decreet van 4 april 2014.
Ter compensatie van diverse heffingen en belastingen in hoofde van zowel de distributienetbeheerder als haar werkmaatschappij wordt een retributie voorzien van 0,50 euro per aanwezig aansluitingspunt op het grondgebied van de gemeente.
Op deze basisbedragen wordt een indexatie toegepast, zoals bepaald in artikel 2.
Deze retributies zijn verschuldigd voor het einde van ieder jaar. In dit kader doet iedere nutsmaatschappij voor 15 december van ieder jaar opgave van het aantal aansluitingspunten op het grondgebied van de gemeente.
Artikel 4 – Inning
De retributie dient te worden betaald binnen de 30 kalenderdagen na toezending van de facturen.
Artikel 5 - Definitief karakter
Dit retributiereglement wordt toegezonden aan de toezichthoudende overheid.
Het retributiereglement wordt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur afgekondigd en bekendgemaakt.
In de gemeenteraad van 20 december 2023 werd de dotatie aan de Hulpverleningszone OOST goedgekeurd.
Omwille van een materiële misslag dienen de bedragen in het beslissende gedeelte aangepast:
Artikel 1: De totale dotatie van de gemeente Hamme aan de hulpverleningszone OOST vast te stellen op 552.990 euro in plaats van 553.633 euro.
Artikel 2: De werkingssubsidies voor de brandweer in de meerjarenplanaanpassing 6 2020-2026 onder jaarbudgetrekening 2024/GBB/0410-00/6494000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN in te schrijven voor 504.279 euro in plaats van 504.922 euro.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
BESLUIT:
Artikel 1. De totale dotatie van de gemeente Hamme aan de hulpverleningszone OOST vast te stellen op 552.990 euro.
Art. 2. De werkingssubsidies voor de brandweer in de meerjarenplanaanpassing 6 2020-2026 onder jaarbudgetrekening 2024/GBB/0410-00/6494000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN in te schrijven voor 504.279,- euro.
Art. 3. De werkingssubsidies m.b.t. de erkentelijkheidspremies in de meerjarenplanaanpassing 6 2020-2026 onder jaarbudgetrekening 2024/GBB/0410-00/6494000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN in te schrijven voor 45.211,- euro.
Art. 4. De werkingssubsidies m.b.t. de meerkost van de gemeentelijke ambulancedienst in de meerjarenplanaanpassing 6 2020-2026 onder jaarbudgetrekening 2024/GBB/0420-00/6494000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN in te schrijven voor 3.500,- euro.
Art. 5. Dit besluit heft op en vervangt het gemeenteraadsbesluit van 20 december 2023.
Art. 6. Dit besluit in het kader van het specifiek toezicht over te maken aan de Gouverneur van de Provincie Oost-Vlaanderen.
Jaarlijks wordt een lijst opgemaakt van nominatieve subsidies, die niet onderworpen zijn aan een subsidiereglement. De nodige kredieten hiervoor zijn opgenomen in het meerjarenplan, maar de lijst aan wie deze worden toegekend maakt hier geen onderdeel meer van uit en wordt bijgevolg niet langer automatisch vastgesteld bij de vaststelling van het meerjarenplan. Het is de gemeenteraad die bevoegd is tot het toekennen ervan.
Als wijzigingen noteren we:
Eefs Hoekje VZW 768 834 569 en Kattuis VZW 843.795.377 (via subsidiereglement)
VFG 0454 020 574 (gestopt)
De gemeenteraad wordt gevraagd de aangepaste lijst van nominatieve subsidies 2024 goed te keuren.
REGELGEVING:
OVERWEGINGEN:
Als wijzigingen noteren we:
Eefs Hoekje VZW 768 834 569 en Kattuis VZW 843.795.377 (via subsidiereglement)
VFG 0454 020 574 (gestopt)
BESLUIT:
Artikel 1: De nominatieve subsidies voor het jaar 2024 worden als volgt vastgesteld:
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-447/0500-00/6496999/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Andere toegestane werkingssubsidies | |||||||||
Begunstigde: | Ondernemend Hamme VZW 0897.731.040 | ||||||||
Bedrag: | 20.000,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-1326/0470-00/6496300/GEMEENTE/CBS/800/IP-066/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Kattenopvang Waasland vzw BE0563.532.089 | ||||||||
Bedrag: | 500,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0420-00/6494000/GEMEENTE/CBS/433/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | EVA Dienst 112 Hamme VZW 0686 707 738 | ||||||||
Bedrag: | 121.000,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0520-00/6496300/GEMEENTE/CBS/440/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Regionaal Landschap Schelde Durme vzw 0889.859.093 | ||||||||
Bedrag: | 2.348,35 | ||||||||
Begunstigde: | Regionaal Landschap Schelde Durme vzw 0889.859.093 | ||||||||
Bedrag: | 2.384,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0520-00/6496300/GEMEENTE/CBS/433/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | EVA TOERISME | ||||||||
Bedrag: | 32.350,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0521-00/6496300/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Wuitenscomité vzw 0448.711.706 | ||||||||
Bedrag: | 13.168,75 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0530-00/6496999/GEMEENTE/CBS/500/IP-GEEN/U | |||||||||
Andere toegestane werkingssubsidies | |||||||||
Begunstigde: | Bedrijfsgilde Hamme bij Van Avermaet Theo RR64.05.19-077.53 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | Dierenwelzijn MILADI | ||||||||
Bedrag: | 1.500,00 | ||||||||
Begunstigde: | Jaarmarktcomité Broekstraat Florkin Natasja RR71.03.25-170.10 | ||||||||
Bedrag: | 1.750,00 | ||||||||
Begunstigde: | Jaarmarktcomité Hamme bij Maxim Robberecht RR96.03.11-249.03 | ||||||||
Bedrag: | 3.500,00 | ||||||||
Begunstigde: | Jaarmarktcomité Hamme-Sint Anna bij Bart Dierick RR82.01.15-081.34 | ||||||||
Bedrag: | 1.750,00 | ||||||||
Begunstigde: | Jaarmarktcomité Hamme-Zogge bij Schram Evelyn RR89.08.30-206-43 | ||||||||
Bedrag: | 1.750,00 | ||||||||
Begunstigde: | Jaarmarktcomité Kastel bij De Corte Bart RR89.08.30-206.43 | ||||||||
Bedrag: | 1.750,00 | ||||||||
Begunstigde: | Jaarmarktcomité Moerzeke bij Osselaer Marc RR53.03.31-201.03 | ||||||||
Bedrag: | 2.625,00 | ||||||||
Begunstigde: | Landbouwcomité bij Vehent André 45.11.29-085.67 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0550-00/6496300/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Kiemkracht vzw 0454.343.743 | ||||||||
Bedrag: | 20.000,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0705-00/6496300/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Carnavalshallen Hamme & Moerzeke 0670.928.313 | ||||||||
Bedrag: | 6.600,00 | ||||||||
Begunstigde: | De Vrienden van de durme- en scheldehoek vzw 0409.326.835 | ||||||||
Bedrag: | 10.000,00 | ||||||||
Begunstigde: | Die Hamse Wuitens vzw 0414.949.667 | ||||||||
Bedrag: | 750,00 | ||||||||
Begunstigde: | Herdenkingscomité Hamme | ||||||||
Bedrag: | 750,00 | ||||||||
Begunstigde: | subsidie aan Dekenale Werken vzw - O.N. 408 166 003 (Neerlandt) | ||||||||
Bedrag: | 1.000,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-324/0705-01/6496999/GEMEENTE/CBS/433/IP-GEEN/U | |||||||||
Andere toegestane werkingssubsidies | |||||||||
Begunstigde: | EVA Jan Tervaert VZW 0450.210.949 | ||||||||
Bedrag: | 40.000,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0710-00/6496300/GEMEENTE/CBS/500/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | AB Hamme bij De Geyter Michel RR 57.07.13-093.84 | ||||||||
Bedrag: | 125,00 | ||||||||
Begunstigde: | AB Moerzeke bij de Geyter Michel RR 57.07.13-093.84 125 | ||||||||
Bedrag: | 125,00 | ||||||||
Begunstigde: | De Bolhoeden bij Van Geyte Denis RR 31.06.29-283.25 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | Hamse Wuiten bij Van Moortel Joris RR 86.06.07-043.43 | ||||||||
Bedrag: | 1.325,00 | ||||||||
Begunstigde: | nieuwe aanvragen op voorstel van het college | ||||||||
Bedrag: | 125,00 | ||||||||
Begunstigde: | NSB Moerzeke bij Smet Michaël RR 37.01.17-295.76 | ||||||||
Bedrag: | 125,00 | ||||||||
Begunstigde: | Oudstrijders Sint Anna bij Vehent André RR45.11.29-085.67 | ||||||||
Bedrag: | 125,00 | ||||||||
Begunstigde: | Oudstrijders Zogge bij Lauwaert Basile RR 46.09.01-081.45 | ||||||||
Bedrag: | 125,00 | ||||||||
Begunstigde: | Sint Martinusfeesten bij Van Breda Karel RR 38.05.25-287.87 | ||||||||
Bedrag: | 735,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0710-00/6496300/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Carnavalcomité Moerzeke vzw 0849 582 715 | ||||||||
Bedrag: | 5.000,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0710-00/6496200/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan bedrijven | |||||||||
Begunstigde: | FIETS-PROMO 0447.414.280 | ||||||||
Bedrag: | 10.000,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0710-00/6496999/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Andere toegestane werkingssubsidies | |||||||||
Begunstigde: | Fantasia vzw 0536.278.455 | ||||||||
Bedrag: | 10.000,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-1352/0729-00/6496300/GEMEENTE/CBS/440/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Projectvereniging Regionaal Landschap Schelde-Durme 0680.397.590 | ||||||||
Bedrag: | 10.500,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0740-00/6496300/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | KFC Vigor Wuitens Hamme vzw 0415.009.849 | ||||||||
Bedrag: | 60.000,00 | ||||||||
Begunstigde: | SVK Zogge - Voetbalpromo 0692.758.657 | ||||||||
Bedrag: | 2.200,00 | ||||||||
Begunstigde: | VK Robur vzw 0413.103.994 | ||||||||
Bedrag: | 3.952,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0740-00/6496999/GEMEENTE/CBS/432/IP-GEEN/U | |||||||||
Andere toegestane werkingssubsidies | |||||||||
Begunstigde: | EVA Sportcentra vzw 0413.691.043 | ||||||||
Bedrag: | 30.000,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0740-00/6496300/GEMEENTE/CBS/500/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Gemeentelijke sportraad secretaris Ygor De Bondt RR91011039955 | ||||||||
Bedrag: | 3.937,50 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0742-07/6496300/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | F.C. BONDGALM.BOS vzw ON 0414.326.491 | ||||||||
Bedrag: | 1.100,00 | ||||||||
Begunstigde: | F.C. Hamse Bouwcentrale vzw 0719.806.316 | ||||||||
Bedrag: | 1.100,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0742-07/6496300/GEMEENTE/CBS/500/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Ham-United RR85.09.22-281.34 Vanpraet Andy, Dhr. | ||||||||
Bedrag: | 1.100,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-247/0750-00/6496300/GEMEENTE/CBS/500/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Colman Bertrand RR48111533707 voor Kindercarnaval Moerzeke | ||||||||
Bedrag: | 250,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-247/0750-00/6496300/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Habbekrats vzw 0445 495 561 | ||||||||
Bedrag: | 40.000,00 | ||||||||
Begunstigde: | Jeugdhuis 't Klokhuis vzw 0852 002 864 | ||||||||
Bedrag: | 37.000,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-281/0751-00/6496300/GEMEENTE/CBS/500/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | gemeentelijke jeugdraad | ||||||||
Bedrag: | 5.000,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0790-01/6494000/GEMEENTE/CBS/480/IP-GEEN/U | |||||||||
Andere toegestane werkingssubsidies | |||||||||
Begunstigde: | Verenigde Protestantse Kerk Dendermone 0211 242 442 | ||||||||
Bedrag: | 183,81 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-713/0900-10/6496100/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan gezinnen | |||||||||
Begunstigde: | Spoor 56 vzw 0420.851.326 jeugdzorg St Vincentius | ||||||||
Bedrag: | 1.575,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-719/0900-10/6496999/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Andere toegestane werkingssubsidies | |||||||||
Begunstigde: | KVG 0416.061.605 | ||||||||
Bedrag: | 275,00 | ||||||||
Begunstigde: | nieuwe aanvragen op voorstel van het college | ||||||||
Bedrag: | 275,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-622/0900-10/6496300/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Kiemkracht vzw 0454.343.743, vestiging 2 156 449 956 | ||||||||
Bedrag: | 127.475,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-741/0909-00/6496999/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Andere toegestane werkingssubsidies | |||||||||
Begunstigde: | Noodfonds bij rampen | ||||||||
Bedrag: | 5.000,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-708/0911-00/6496300/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Blijdorp 0409 371 771 | ||||||||
Bedrag: | 1.275,00 | ||||||||
Begunstigde: | dagcentrum Sint-Niklaas vzw 0415 468 816 | ||||||||
Bedrag: | 275,00 | ||||||||
Begunstigde: | De Tandem vzw 0675.709.918 - 2.268.872.560 | ||||||||
Bedrag: | 150,00 | ||||||||
Begunstigde: | Dienstverleningscentrum Zevenbergen (maakt deel uit van Emmaüs) 0411 515 075 | ||||||||
Bedrag: | 50,00 | ||||||||
Begunstigde: | Emiliani vzw 0421 911 297 | ||||||||
Bedrag: | 75,00 | ||||||||
Begunstigde: | Ganspoel vzw 0410 917 437 | ||||||||
Bedrag: | 25,00 | ||||||||
Begunstigde: | K.O.C. Snt. Gregorius 0406.633.304 | ||||||||
Bedrag: | 50,00 | ||||||||
Begunstigde: | nieuwe aanvragen op voorstel van het college | ||||||||
Bedrag: | 150,00 | ||||||||
Begunstigde: | Raakzaam vzw 0415 298 669 | ||||||||
Bedrag: | 275,00 | ||||||||
Begunstigde: | Tanderius 0462.234.001 | ||||||||
Bedrag: | 550,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0943-00/6496300/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | BGJG Hamme 0406605192 | ||||||||
Bedrag: | 275,00 | ||||||||
Begunstigde: | BGJG Moerzeke 0406605192 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | CAW Oost-Vlaanderen 0457.984.114 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | Dienst familiehulp 0409 533 604 | ||||||||
Bedrag: | 325,00 | ||||||||
Begunstigde: | Familiezorg Oost-Vlaanderen 0412 914 845 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | Thuishulp vzw 0416 337 460 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-710/0959-00/6496300/GEMEENTE/CBS/500/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Gepensioneerde liberalen RR33123007197 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | Gepensioneerden H.Hart RR 46052608638 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | Gepensioneerden Kastel RR48112729280 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | Gepensioneerden Moerzeke RR45103125029 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | Gepensioneerden Zogge RR40010506154 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-709/0959-00/6496300/GEMEENTE/CBS/500/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | Michiels Luc RR 46.12.05-087.37 Seniorenraad | ||||||||
Bedrag: | 3.675,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/ACT-710/0959-00/6496300/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Toegestane werkingssubsidies aan verenigingen | |||||||||
Begunstigde: | NEOS 0420.664.848 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | nieuwe aanvragen op voorstel van het college | ||||||||
Bedrag: | 400,00 | ||||||||
Begunstigde: | S-Plus 0409.572.206 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
MJPV-2020_2026-19/2024/GBB/0985-00/6496999/GEMEENTE/CBS/800/IP-GEEN/U | |||||||||
Andere toegestane werkingssubsidies | |||||||||
Begunstigde: | Belgische Rode Kruis afdeling Hamme 0406 729 809 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | I-Mens 0416 603 716 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | I-Mens Thuisverpleging vzw 0444 930 288 | ||||||||
Bedrag: | 200,00 | ||||||||
Begunstigde: | VIVA-SVV vzw (Reddie Teddy) 0412 830 713 | ||||||||
Bedrag: | 325,00 | ||||||||
Begunstigde: | Wit Gele Kruis van Oost-Vlaanderen 0410 442 335 Hamme & Moerzeke | ||||||||
Bedrag: | 325,00 |
Artikel 2: De toegekende subsidie zal door de begunstigde uitsluitend worden gebruikt ten bate van de vereniging.
Artikel 3: De toekenning van een nominatieve subsidie houdt een controlerecht in. Indien de subsidie niet wordt aangewend voor de algemene werking of specifiek opgegeven doel kan ze eventueel gedeeltelijk of geheel worden teruggevorderd.
Artikel 4: De toekenning van de subsidie houdt in dat de gesubsidieerde zich engageert om het belang van het gebruik van het Nederlands te erkennen bij het uitvoeren van de gesubsidieerde activiteiten.
Het betreft een vraag aan de agenda geplaatst door raadslid Gilles Verbeke, Groen, met toelichting door raadslid Gilles Verbeke, Groen:
'Met de inrichting van het speelbos aan de Mirabrug op de planning en de inrichting van een speelbos nabij het skatepark in uitwerking, hebben wij volgende vragen:
BESLUIT:
De gemeenteraad
In openbare zitting vergaderd
Het betreft een vraag aan de agenda geplaatst door raadslid Gilles Verbeke, Groen, met toelichting door raadslid Gilles Verbeke, Groen:
'Met de inrichting van het speelbos aan de Mirabrug op de planning en de inrichting van een speelbos nabij het skatepark in uitwerking, hebben wij volgende vragen:
Voor het antwoord van schepen van jeugd L. Peeters, de verdere bespreking ter zitting: zie de audio-opname.
Het betreft een vraag aan de agenda geplaatst door raadslid Gilles Verbeke, Groen met toelichting door raadslid Gilles Verbeke, Groen:
'Stand van zaken wijzigingen dienstregeling De Lijn?
BESLUIT:
De gemeenteraad
In openbare zitting vergaderd,
Het betreft een vraag aan de agenda geplaatst door raadslid Gilles Verbeke, Groen met toelichting door raadslid Gilles Verbeke, Groen:
'Stand van zaken wijzigingen dienstregeling De Lijn?
Voor het antwoord van schepen van mobiliteit K. Mettepenningen, en de verdere bespreking ter zitting: zie de audio-opname.
De heer raadsvoorzitter verklaart de zitting gesloten.
De voorzitter sluit de zitting op 24/01/2024 om 22:00.
Namens gemeenteraad,
André Reuse
algemeen directeur
Jan Laceur
raadsvoorzitter