Artikel 1.
De gemeenteraad neemt kennis van de voorgestelde aanpassingen en keurt deze goed.
Art.2.
De gemeenteraad neemt kennis van en keurt goed de gecoördineerde versie van het reglement zoals hieronder meegedeeld:
Artikel 1: Opheffing.
Alle voorgaande aanvullende reglementen betreffende Damstraat worden opgeheven.
Artikel 2: Voorrangsregeling.
De bestuurders die rijden in Damstraat:
- op het kruispunt met Slangstraat / Hospitaalstraat / Strijderslaan, richting Hospitaalstraat
- op het kruispunt met Hooirt
hebben voorrang op de bestuurders die rijden in de openbare wegen die erop uitlkomen.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- Verkeersbord B15, aangepast naargelang de plaatsomstandigheden:
- Voor het kruispunt met Hooirt.
- Voor het kruispunt met Hospitaalstraat.
- Verkeersbord B1. De plaats waar de bestuurders zo nodig moeten stoppen om voorrang te verlenen is aangeduid door middel van een dwarsstreep gevormd door witte driehoeken:
- In Strijderslaan, voor het kruispunt met Damstraat.
- In Hooirt, voor het kruispunt met Damstraat.
Artikel 3: Gebodsbepalingen.
Artikel 3.1: Deel van de openbare weg voorbehouden voor het verkeer van voetgangers, van fietsen en van tweewielige bromfietsen klasse A.
Er geldt deel van de openbare weg voorbehouden voor het verkeer van voetgangers, van fietsen en van tweewielige bromfietsen klasse A:
- Ter hoogte van de bushalte tussen HNRS 38 en 48.
- Vanaf Kanunnik de Meyerlaan tot Hooirt.
- Vanaf Hooirt tot HNR 7.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door het verkeersbord D9a:
- Ter hoogte van HNR 38.
- Na het kruispunt met Kanunnik De Meyerlaan.
- Na het kruispunt met Jules Vincartpark.
- Na het kruispunt met Hooirt.
- Na het kruispunt met Loystraat.
Artikel 4: bepalingen betreffende het stilstaan en parkeren.
Artikel 4.1: Parkeerverbod.
Er geldt parkeerverbod tussen Hooirt en Hospitaalstraat.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door middel van:
- Verkeersbord E1 aangevuld met het onderbord type Xa:
- Ter hoogte van HNR 129.
- Na het kruispunt met Loystraat.
- Na het kruispunt met Kanunnik De Meyerlaan.
- Na het kruispunt met Leopold III-laan.
- Ter hoogte van HNR 85 wordt het parkeerverbod herhaald door middel van het verkeersbord E1, aangevuld met het onderbord type Xd.
Artikel 4.2: Parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap.
Er geldt parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap
- Ter hoogte van HNR 132.
- Ter hoogte van HNR 6.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door het verkeersbord E9a met het rolstoelsymbool, aangevuld door het onderbord type Xc met opschrift '6m'.
Artikel 4.3: Afbakening van parkeerstroken.
De denkbeeldige rand van de rijbaan is aangebracht, onderbroken ter hoogte van de inritten:
- Tussen Strijderslaan en HNR 38.
- Tussen HNR 48 en Kanunnik De Meyerlaan.
- Tussen Kanunnik De Meyerlaan en Hooirt.
Het begin en het einde van de aldus gevormde parkeerstroken zijn aangeduid door middel van een witte doorlopende dwarsstreep. In de aldus gevormde parkeerstrook bakenen witte wegmarkeringen de plaatsen af waar de voertuigen moeten staan ter hoogte van HNR 32 en ter hoogte van HNR 6.
Artikel 5: Overlangse wegmarkeringen die de rijstroken aanduiden.
Artikel 5.1: Naderingsmarkering.
Een naderingsmarkering is getrokken:
- Tussen Hospitaalstraat en HNR 38.
- Tussen HNR 48 en HNR 58.
- Tussen HNR 75 en HNR 65.
- Tussen HNR 43 en Hospitaalstraat.
- Over de kruispunten met:
- Kanunnik De Meyerlaan.
- Jules Vincartpark.
- Loystraat.
- Leopold-lll-laan.
Artikel 6: Oversteekplaatsen.
Oversteekplaatsen voor voetgangers zijn aangebracht:
- Ter hoogte van HNR 5.
- Aan beide zijden van het kruispunt met Loystraat / Jules Vincartpark.
- Ter hoogte van HNR 135.
Artikel 7: Verkeersgeleiders en verdrijvingsvlakken.
Verkeersgeleiders en verdrijvingsvlakken zijn aangebracht door middel van wegmarkeringen:
- Aan het begin van de parkeerstrook, na het kruispunt met Kanunnik De Meyerlaan.
- Tussen de twee rijstroken, voor het kruispunt met Hooirt.
Artikel 8: Verhoogde inrichtingen.
Een verhoogde inrichting in de vorm van een verkeersplateau is aangebracht:
- Over het kruispunt met Hospitaalstraat / Slangstraat / Strijderslaan.
- Over het kruispunt met Loystraat / Jules Vincartpark.
Artikel 9: Inwerkingtreding.
Dit reglement treedt in werking na kennisgeving via het digitaal loket lokale besturen van de Vlaamse Overheid.
Artikel 10: Kennisgeving aan de Vlaamse Overheid.
Dit besluit en haar bijlage(n) worden digitaal ter kennisgeving overgemaakt aan de Vlaamse Overheid, Afdeling Mobiliteit en Verkeersveiligheid. Departement Mobiliteit en Openbare Werken via het loket lokale besturen.
Artikel 11: Kennisgeving.
Afschrift van dit besluit wordt ter kennisgeving overgemaakt aan volgende instanties:
- Bestendige deputatie van de provincieraad (info@oost-vlaanderen.be).
- Dienst griffie van de provincie Oost-Vlaanderen.
- De griffie van de politierechtbank (politierechtbank.dendermonde@just.gfov.be).
- Politiezone Hamme Waasmunster (PZ.HammeWaasmunster@police.belgium.eu).
- Departement publieke ruimte (logistiek@hamme.be).
Artikel 12: Opname in de verkeersbordendatabank.
De in dit besluit omschreven maatregelen moeten zodra als mogelijk door de bevoegde dienst worden gepubliceerd in de verkeersbordendatabank.
Bijlage